Jump to content
Sykepleiediskusjon

Har kommet inn på sykepleien i Trondheim (HIST)


Recommended Posts

Hei.

 

Da skal jeg endelig ta fatt på sykepleien etter 13 års obl.skole og et friår. Gleder meg noe helt vannvittig til å få begynt nå. Kommer egentlig fra Bergen og var i for første gang i Trondheim rett før helgen med alle tingene mine, før jeg i det hele tatt visste om jeg var kommet inn. :P

 

Noen andre som går der, eller har kommet inn til nå?

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer så mye med studieplass i Trondheim! :)

Har også fått plass ved HIST til høsten på sykepleie, men samtidig står jeg på venteliste som nr.1. ved sykepleierstudiet i Tromsø. Klarer ikke å bestemme meg om jeg vil forbli her i Trondheim og begynne på HIST eller ta sjansen og kanskje dra til Tromsø.

Derfor spør jeg: var det noen spesielle grunner til hvorfor du valgte sykepleierstudiet på HIST?

:):)

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Mye av grunnen til at jeg valgte HIST i utgangspunktet er at jeg ville vekk fra Bergen by, hvor jeg er oppvokst. Men etterhvert som tanken spredde seg og jeg begynte å lese mer og mer om Trondheim, så var ikke valget så veldig vanskelig i utgangspunktet. De har en helt fantastisk fadderuke (Quak) hvor faddrene gjør alt for at du skal bli inkludert og for at du skal finne noen å være med. Samtidig så er skolen helt ny, har vært oppe å sett på den, og den virker veldig oppdatert osv osv. I tillegg ligger den rett ved siden av st.olav. Det er også et veeeldig godt studentmiljø der oppe, med opp mot 30 000 studenter, dvs at av 200 000 innbygger er 30 000 av dem studenter, noe som setter sitt preg på byen generelt. Det er et ungt og yrende miljø der oppe, og de har veldig mange arrangementer for studenter, så det kan være både pluss og minus, mtp at det kan bli vanskelig å si nei til en fest fordi man har veldig lyst osv osv, tenker da i forhold til studiene. I tillegg, som du sikkert har vært inne på hjemmesidene deres og lest, så har de en kanonfin åpningsdag hvor de ønsker alle studenter velkommen.

 

Men visst du ikke har lest så mye, så anbefaler jeg deg til å se på facebooksidene til Quak! og HIST, les om fadderprogrammet til Quak og se om det kan være noe for deg. En ting er i alle fall sikkert, at i Trondheim vil du ikke føle deg alene som student, og du er garantert, dersom du går inn for det selv å få kjæreste innen 1 år, de opererer med kjærestegaranti. Den kan du lese mer om på studiebyEN.no, ellers får du ha lykke til med valget ditt ;-) Så håper jeg vi sees til høsten ;-)

Link to comment
Share on other sites

Ja, Trondheim er en super by!

Anbefales på det varmeste :)

Jeg er en utflytta nordlending som har flytta litt rundt på meg, men slo meg til ro her i bartebyen for snart fire år siden, og jeg stortrives!

Sykepleierutdanningen på HiST vet jeg ikke hvordan er i forhold til andre byer, men jeg satser på at den er god som gull ;) Vi får se om en måneds tid, hehe!

Link to comment
Share on other sites

Takk for det :D Gratulerer så mye til deg også, noen spesiell grunn til at du velger deltid? :)

 

Tusen takk for det :) Jeg velger deltid/desentralisert pga 3 barn og mann, hihi ;)

 

Blir jo kjempespennede for deg å treffe mange mennesker på et helt nytt sted! :) Syns du er tøff jeg som flytter sånn helt alene:) :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei.

 

Da skal jeg endelig ta fatt på sykepleien etter 13 års obl.skole og et friår. Gleder meg noe helt vannvittig til å få begynt nå. Kommer egentlig fra Bergen og var i for første gang i Trondheim rett før helgen med alle tingene mine, før jeg i det hele tatt visste om jeg var kommet inn. :P

 

Noen andre som går der, eller har kommet inn til nå?

 

Grattis! Da blir vi classmates! :) Kom inn etter noen dager på venteliste, så det var deilig! Som gutt er jeg vel ganske i mindretall, så det jeg er mest spent på nå er hvor mange av oss det blir i gruppa! Gleder meg til den 17.!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy