Jump to content
Sykepleiediskusjon

Da blir det sykepleier utdanning på meg :)


Betty89

Recommended Posts

Hei, er 19år og har blitt tilbudt studieplass i Elverum. Jeg begynner litt etter de andre for jeg har nettopp fått plassen, av en som ikke møttet opp!

Hva må jeg ha med meg på skolen?

Har hørt folk si at jeg trenger uniform, gode sko ol. Men trenger jeg det så fort? Trodde det bare var når vi hadde praksis!

 

Lurer også på hvordan selve utdanningen er! Mye å lese? Mange innleveringer? Jeg bryr meg ikke noe særlig viss det blir mye å lese, gruer meg mest til store oppgaver ol, der jeg må skrive 10-15 sider :)

 

Forresten en ting til! Jeg fikk med meg at jeg må ha med politiattest! Skal jeg bare levere den når jeg kommer første dag for hånd? Eller skal jeg sende den til skolen?

 

Klem

Link to comment
Share on other sites

Hei Betty89, gratulerer som fikk studieplass på sykepleierhøyskolen :) Så flott du fant forumet, håper du får glede av det. Velkommen til deg.

 

Du trenger ingen uniform. Arbeidsanterkk får du på sykehuset når du er i praksis. Gode sko kan du vente med.

Politiattest vet jeg ingenting om, vi trengte ikke det da jeg gikk på skolen. Hadde jeg vært deg ville jeg ringt og hørt, men det går sikkert greit om det går noen dager før du får levert den.

Ja det er mye å lese og endel oppgave skriving. Det går nok bedre enn du tror.

Jeg lærte mye av oppgave skrivingen, og da er det ikke så ille likevel ;)

 

Lykke til ;)

Link to comment
Share on other sites

Politiattest er visst et nytt krav som har kommet. Man trenger å fremvise det før man kan gå ut i praksis, så jeg regner ikke med at du trenger det første dagen, men kan være greit å skaffe og ha liggende. Ellers får du sikkert informasjon om dette på skolen :)

 

Når det gjelder uniform, sko, saks, skilt etc så varierer det fra skole til skole hvordan man gjør det. I praksis får du dette ved praksisstedet, men hvis dere skal ha øvelser på skolen så kan det hende du er nødt til å skaffe deg uniform, sko og skilt innen nærmeste fremtid. Enten ved å kjøpe helt nytt, eller spørre på sykehusets vaskeri om de har noen utgåtte uniformer som du kan få for en billig penge.

 

Det er en del å lese, men jeg tror det går greit for de aller fleste. Man har jo valgt et yrke som man er interessert i og derfor blir det nok også mer motiverende enn å lese fag man har null interesse for. Oppgaveskriving hører med for å opparbeide seg kunnskap o.l. frem mot bacheloroppgaven som skal skrives i 3. studieår. Selv de som ikke liker å skrive til vanlig føler at de lærer veldig mye og blir mye bedre i skriving og fag når de har jobbet med en oppgave. Alle oppgaver er heller ikke så lange som 10-15 sider ;)

 

Lykke til med studiene!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy