Jump to content
Sykepleiediskusjon

Usikker på Sykepleierstudiet


Charming

Recommended Posts

hei, jeg har ikke gått 3 årig allmen, men vil bli sykepleier. hvordan skal jeg da lettest mulig komme inn på sykepleie studiet.

 

Du trenger studiekompetanse for å kunne søke opptak på høyskolenivå. Gå inn på samordnaopptak.no og les deg opp i forhold til hva du mangler, studiekompetanse kommer i mange utgaver. Lykke til da!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 4 weeks later...
Guest Stolt sykepleierstudent

Det er et fantastisk yrke, og jeg føler meg hvertfall priviligert til å (forhåpentligvis;)) kunne kalle meg sykepleier om 1 1/2 år ;) Det er jo selvklart hva du legger i det selv, som bidrar til hvordan sykepleier du blir. For det kan virke som et greit studiet og komme seg gjennom- men så er det mye du skal ha kunnskaper om. Anatomi og fysiologi, medikamenteksamen og sykdomslæreeksamen er jo absolutt det som krever mest, og kan være litt vanskelig å få tak på, men legger du ned arbeid i dette og prøver å skape en interesse for det, så går det veldig greit! Lykke til :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hvilken sykepleieskole???

 

Jeg er 49 år og har søkt sykepleiestudiet fra høsten av (2014), etter et langt livsløp med arbeid i salg og reiseliv og noe frivilligarbeid for Kirkens SOS pga min interesse for psykisk helse. Kanskje litt sent å begynne på en treårig utdannelse, vil sikkert noen si, men jeg har fortsatt mange år igjen å jobbe, og jeg føler meg veldig motivert, har lite formell utdannelse fra før og har savnet å lære meg et fag - og er sikker på at jeg passer til sykepleie :) Holder nå på med helsesekretærutdannelse (komprimert til 1 år på voksenopplæring) og det å gå på skole er faktisk gøy - turte liksom ikke begynne på mer enn dette ettårige løpet med en gang - var litt engstelig for å skulle lese lekser etter så mange år i arbeidslivet, men nå tenker jeg andereledes og "stuper uti det" liksågodt :)

 

Spørsmålet er - jeg har søkt både i Grimstad (UIA) og i Drammen (HIBV), fordi jeg har mulighet til å bo begge steder, har min kjæreste på Sørlandet og også bosted nær Drammen. Dersom jeg skulle velge BARE pga hvilke studested som er "best" - hva ville dere anbefale meg, dere som kjenner til skolene? Er utdanningsløpet veldig forskjellig fra skole til skole, slik at det blir umulig bytte skole 2. eller 3. året dersom en skulle ønske det (jeg tror det selv, - hva er erfaringene?) . Takknemlig for respons dere !

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy