Jump to content
Sykepleiediskusjon

Å søke jobb


NurseB

Recommended Posts

Det er bare 5 måneder til jeg er ferdigutdannet sykepleier :blink: og jeg merker at jeg stresser litt med jobbsøking. Når skal jeg begynne å søke, hvor skal jeg søke, hva skal jeg skrive i søknaden, hva skal med i CV'en osv..

 

Ser at det allerede er utlyst noen feriestillinger og fristene er faktisk allerede i mars. Derfor tenker jeg at jeg kanskje snart må få sendt ut noen søknader. Men så er det en del på det private plan som ikke er klart, blant annet flytting til ny (og mindre) by. Og det er ikke sikkert det blir klarhet i dette før rundt påsketider og da er jeg redd det kan være for sent? Eller er det ikke det?

 

Så er det dette med søknaden da. Misliker sterkt å skrive søknader, så kanskje dere har noen tips om hva som bør være med og hva som bør utelates?

 

Og når de gjelder CV'en, så har jeg jo erfaring som servitør, selger og butikkmedarbeider, men hvor relevant er det å ta med dette? Skal man ta med alt, eller skal man utelate noe? Har også noen kurs som ikke har noen relevans for sykepleieryrket. Hva med disse? Og skriver man noe om datakunnskaper, fritidsinteresser og lignende? Skal man skrive hvor man har vært i praksis?

 

*puh*

 

Alle tips tas imot med stor takk :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ja det er vanskelig med jobbsøking, strever med det selv :blink: Det virker som mange søker på mange stillinger, og takker nei dersom man får tilbud flere plasser. Det er jo også mulig dersom du skal flytte bort, at du søker på jobb i tilfelle du blir i byen, men takker nei dersom du flytter bort?

Jeg fyller ut cv og slikt på jobbnor.no, der setter jeg all arbeidserfaring på "praksis", og praksisene jeg har hatt gjennom studiet skriver jeg under "annen praksis". Jeg har ikke hatt så veldig mange jobber tidligere, så jeg skriver opp alle (men legger ikke med alle attester osv på alle -det får arb.giver spørre etter om de vil se)