Jump to content
Sykepleiediskusjon

Hvor kan en sykepleier jobbe?


Darunia

Recommended Posts

Min personlige erfaring er at innvandrere som arbeider i helsesektoren ofte er mer "effektive" og hardtarbeidende enn det vi norske gjerne er. Det er i tillegg mange av dem på sykehuset og de blir tatt godt i mot. Mulig det er en del diskriminering rundt omkring og at det kanskje blir dysset ned, men jeg har ikke sett noe til det hvor jeg er.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest Made in Thailand

Er selv innvandrer, bor i Bergen og har hatt stilling som nestleder og leder i hj.spl og sykehjem. jeg for min del opplever at det faktisk er lettere å være utenlandsk og søker både pasientnært og "annerledes " jobb...her tror jeg at du har vært uheldig Kambiz. Opplever dog rasisme blant de pårørende men holdningen deres endre seg fort. Ikke mist mote.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Sykepleier

Hei :) her var det veldig mange gode tips! nå ble jeg litt lettet. Jobbet som sykepleier i et år og må flytte til et øde sted med samboeren min (må flytte på grunn av hans jobb) hvor det knapt finnes ledige stillinger på sykehus. Kanskje en og annen sykehjemsstilling ledig i halvåret hvis du er heldig. Vil ikke gå arbeidsledig, men finner heller ikke ut hvor jeg hører hjemme eller kan søke jobb!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest Mammamia

Jeg jobber på Nav, har jobbet 3 år i en attføringsbedrift før det. Mange muligheter som sykepleier om man står på litt!! Jeg har tatt bedriftsøkonomi på deltid etter sykepleien(men mangler to fag). Personlig egnethet legges stor vekt på om man blir innkalt til intervju. Søk i vei på andre jobber!

Link to comment
Share on other sites

Hva mener du? Har du fått medisinene dine i dag? Jeg sender elektronisk søknad. Ingen vet hvordan jeg er og hvordan min holdning er, men jeg får avslag. Det heter DISKRIMINERING OG RASISME. Hvis du ikke forstår det, er det ditt problem. Husk: du må skrive en kommentar på en høflig måte. setningen din" Har du tenkt på om dine holdninger kan være grunn til at du ikke har fått jobb på sykehus?" er svært uhøflig og umoralsk. Er du en sykepleier? Har du hørt om etikk? For en sykepleier !!!1

 

Men hvordan vet du at det er fordi du er innvandrer de avviser deg? Det første jeg ser i innleggene dine er skrivefeil som dyktig når det heter riktig osv. Det er trist om du har opplevd diskrimingering og rasisme men jeg må ærlig talt si jeg blir fryktlig provosert da jeg leser at innlegget ditt om "Men jeg er enig at man har større ansvar på sykehjem enn sykehus fordi du må vaske FLERE RUMPER , plus... å dele medisiner og dokumentasjon !!!". Har du hørt om etikk? Og uhøflig måte å fremstille pasientene dine på? For den setningen hører ingensteds hjemme fra noen sykepleier.

 

Og for å legge det til så er jeg ikke hun som skrev kommentaren om holdningene dine men kan si meg enig i at du burde gå litt i deg selv og tenke på hvordan du fremstiller deg selv ovenfor andre!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

I dag trenger ikk Norge sykepleiere mer. Mange sykepleier er arbeidsledige og man kan ikke finne fast jobb. På hvert jobb intervju, kommr 14 eller 15 sykepleiere. Jeg syns at det er veldig dumt å begynne sykepleierutdanning i Norge nå.

 

Nei vel, hvorfor trenger ikke Norge sykepleiere?.. Jeg er student i mitt andre år, og opplever faktisk at enkelte arbeidsplasser vil investere i studenter fordi de da har arbeidskraft både mens de er studenter og når de er ferdige sykepleiere.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...
Guest Eruda

Dere går litt for fjernt kanskje? Individuelle forskeller finnes jo i alle slags job..

 

Men jeg lurer om en sykepleier kan få muligheter å jobbe i en legesenter? Er det lett å få til det?

Link to comment
Share on other sites

Dere går litt for fjernt kanskje? Individuelle forskeller finnes jo i alle slags job..

 

Men jeg lurer om en sykepleier kan få muligheter å jobbe i en legesenter? Er det lett å få til det?

Vet ikke om det er så magne legesentere som har sykepleiere mer. I hvert fall ikke i følge denne: http://sykepleiediskusjon.net/index.php?showtopic=7578&hl=legesenter

Mitt forslag er å kontaktet noen legesentere du kunne tenke deg og jobbe på. Kan jo godt være at de vil ha en sykepleier der. Det er i hvert fall verdt et forsøk.

Dette blir kanskje noe annet, men jeg vet det finnes private legesentere/klinikker som har ansatt sykepleiere.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy