Betsy K.Eriksen 0 Report post Posted August 5, 2013 Skepleierutdanning er verste utdanning og sykepleieryrke er verste yrke som jeg har sett i Norge. Fordi, i dette landet MÅ sykepleiere jobber akkurat som en hjelpepleier eller peiemedarbeider. De må stelle pasienter plus, andre faglige ting (ikke minst på sykehjem) og dette er veldig dumt system. I England og flere land i hele verden, jobber en sykepleier som EN SYKEPLEIER. Ja er enig at det kan virke litt dumt at på sykehjem må sykepleieren være med i stelle som hjelpepleierne. Men der jeg jobbet,hadde jeg mulighet å leie inn ekstra vikar,i pleien,hvis det var mange sykepleie oppgaver som kolliderte med stell av brukerne,. så hadde jeg 1 egen dag som kaltes gruppeleder dag,da gikk jeg i vanlige klær.Hadde legevisitt, fylte dosetter, og endel papir arbeid,bestilte blodprøver ol.Så dette hjalp mye for min del. Jeg synes det er trist at du opplever de hater flyktninger.På sykehjemmet i Kristiansand kommune, hadde vi flere fra forskjellige land som jobba,det var alt fra India, Thailand,Kroatia, Bosnia , Russland i tillegg hadde vi mange sykepleier studenter som jobbet der i mellom studiene,ekstra mye på sommeren,og kjempespennende og miljøet ble mye mere rikere, opplevde jeg. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sissel 0 Report post Posted August 6, 2013 Jeg har jobbet 2 mnd som spl nå, og skal si opp jobben min på mandag.. Jeg hater det, og må ha noe annet å gjøre. Kollegaene er bra, pasientene søte - men rett og slett for forutsigbart og kjedelig.. Hva skal du jobbe som da? Quote Share this post Link to post Share on other sites