Jump to content
Sykepleiediskusjon

Høgskolen i Gjøvik


Marthe

Recommended Posts

Jeg lurer på om det er noen her inne som går/har gått Sykepleiestudiet på Gjøvik.

Jeg er nesten helt sikker på at jeg vil gå der, så har noen ting jeg lurer på.

 

Hvordan er skolen/lærerne/undervisningen?

Hvordan er miljøet?

Hvordan er studenthyblene? Er det vanskelig å "få tak i"?

 

 

Håper på svar! :)

Link to comment
Share on other sites

Det er det jeg også har gjort :unsure:

 

 

Jeg går på HiG og er STOR fornøyd:D

Ingenting å klage på overhodet faktisk... og jeg bor ikke i nærheten av skolen, og pendler hver dag.

Tror de som bor der, og virkelig lever studentlivet har ett om mulig enda bedre inntrykk enn meg.

Lærerene er fantastiske, er nok ett par som er litt sånn halveigs (men de er faktisk av den sorten at de er FOR flinke slik at studenten ikke forstår så lett før det har tatt lang tid) men generelt er de helt rå.

 

Klinikklabratoriet vårt er det fremste i Norge, og de har i disse dager fått akutt-avdeling knyttet opp mot labratoriet også (dvs "lekesykehus" med sengepost, operasjonssal, sim-man, lærere som spiller "pasienter" ved å styre stemmer osv, hvor alt av praktisk undervisning pågår)

 

Kanon skole, med bra personalet, fin kantine som er billig med god mat, flotte lokaler og.. ja, ingenting å klage på! :)

 

Håper du kommer inn, og trives like godt som meg :D

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Jeg er også 1. årsstudent ved HiG. Og er SUPERfornøyd! Bor 500 meter fra Høgskolen i SOPP-hybel. Gå inn på sopp.no så ser du utvalget de har på Gjøvik i hybler til forskjellig pris og avstand til skolen, men søk fort, for de beste hyblene går ganske tidlig..

 

Fikk høre fra veilederen min i praksis nå at etter den siste oppdateringen på klinikklaboratoriumet (akutt-avdelingen) så har HiG nord-Europas beste øvingsenhet!

 

Lærerne er som nevnt ovenfor her, men er man flink og studerer på egenhånd og i grupper så kommer man langt her :)

 

Er et super studentliv på HiG, alle er med alle og dette er virkelig en studentby!

 

Håper du kommer inn på HiG, så sees vi kanskje til høsten ;) Skal være fadder for de som begynner 1. året til høsten :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy