Jump to content
Sykepleiediskusjon

Gjennomsnittslønn i Norge


petronella

Recommended Posts

I dag kan vi lese i avisene at den gjennomsnittlige lønna i landet vårt ligger på 453 000 kr, i følge SSB. Hvor mange av dere sykepleiere kan skilte med slike lønninger?

Selv med spesialsykepleierlønn og 20 års ansiennitet ligger jeg langt under dette i grunnlønn.

 

Noe å ta med seg i lønnsforhandlingene i vår?

 

(Beklager, men sitter på en pc hvor jeg ikke klarer å lage link til dette.....)

Link to comment
Share on other sites

I dag kan vi lese i avisene at den gjennomsnittlige lønna i landet vårt ligger på 453 000 kr, i følge SSB. Hvor mange av dere sykepleiere kan skilte med slike lønninger?

Selv med spesialsykepleierlønn og 20 års ansiennitet ligger jeg langt under dette i grunnlønn.

 

Noe å ta med seg i lønnsforhandlingene i vår?

 

(Beklager, men sitter på en pc hvor jeg ikke klarer å lage link til dette.....)

 

Dette reagerte jeg på. Hvilken videreutdanning har du og hvor jobber du?

Link to comment
Share on other sites

Har tilsammen 150 studiepoeng etter grunnutdanningen, flere videreutdanninger. Jobber i sykehus. Grunnlønna mi er 423 000 pr. år. Med litt tillegg når jeg litt lengre, men jobber bare dagtid og hver 6. helg så det utgjør ikke så mye.

 

Lurer på hvilken prioritering som blir gjort ved årets lønnsforhandlinger.

I fjor ble de med 20 års ansiennitet eller mer, prioritert for høyere lønn. Men i fjor hadde jeg bare 19 år..... Prøvde meg nylig på et krav ettersom jeg bikket 20 års ansiennitet, men fikk bekjed om at det gjalt bare for de som hadde 20 år i fjor. Forstå det den som kan....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy