Jump to content
Sykepleiediskusjon

Mål knyttet til praksisstudier i sykehjem?


Bebbe

Recommended Posts

Hei

Jeg er 1.års splstudent og er nå ute i første praksisperiode, i sykehjem. I forbindelse med dette er vi bedt om å skrive ned noen mål knyttet praksisen. Jeg har aldri jobbet i sykehjem før og etter et par dager i praksis aner jeg fortsatt ikke hvilke konkrete mål jeg skal sette. Denne praksisen dreier seg jo om grunnleggende pleie og omsorg og et mål må jo bli at jeg skal være trygg i relasjon til pasienter og i stellesituasjon. Men hvordan kan jeg konkretisere dette? Tips mottas med takk :)

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hvor spesifikt og grundig dere må skrive målene, men her er noen tips ihvertfall :)

 

Å skrive ned spesifikke prosedyrer (alt fra helvask i seng til å administrere insulin eller stelle sår) du vil lære å mestre i løpet av praksisperioden kan være ett mål.

 

I tillegg kan du ha som mål å bidra til trivsel og opprettholde et godt miljø, å bli kjent med dokumentasjonssystemet og selv dokumentere etterhvert dersom det er muligheter for det (desverre er det ofte ikke så lett å selv (som student) få dokumentere på sykehjem har jeg inntrykk av), øve opp det kliniske blikket med observeringer, vurderinger, tilrettelegging og ivaretakelse av pasienten, å reflektere over ulike situasjoner, egne og andres holdninger og atferd i møte med pasient og pårørende.. osv..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy