Jump to content
Sykepleiediskusjon

Ikke drikke 8 timer før jobb


Recommended Posts

Guest elkje

Jeg synes ikke egentlig det var så utrolig bra, av flere grunner. For det første, det er veldig ulikt hvordan folk omsetter rusmidler, slik at dette gir en falsk trygghet ifht hvorvidt man er edru eller ei,dersom det er slik at siste alkoholenhet kan taes 8 timer før man går på vakt. Dessuten; hvordan skal da en slik kontroll foregå? Skal politiet dukke opp hjemme hos folk 7 timer før vakt og måle alkoholnivå? Eller skal man komme innom jobben 8 timer FØR man går på vakt for å avlegge edruelighetsprøve? Eller skal kollegaer ta blodprøver dersom de tenker at det er nødvendig? Og isåfall, hvor? Og når? Og på hvilke indikasjoner? Jeg mener at dette åpner for Texas tilstander hvor man ikke helt har tenkt seg om......

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke egentlig det var så utrolig bra, av flere grunner. For det første, det er veldig ulikt hvordan folk omsetter rusmidler, slik at dette gir en falsk trygghet ifht hvorvidt man er edru eller ei,dersom det er slik at siste alkoholenhet kan taes 8 timer før man går på vakt. Dessuten; hvordan skal da en slik kontroll foregå? Skal politiet dukke opp hjemme hos folk 7 timer før vakt og måle alkoholnivå? Eller skal man komme innom jobben 8 timer FØR man går på vakt for å avlegge edruelighetsprøve? Eller skal kollegaer ta blodprøver dersom de tenker at det er nødvendig? Og isåfall, hvor? Og når? Og på hvilke indikasjoner? Jeg mener at dette åpner for Texas tilstander hvor man ikke helt har tenkt seg om......

Ja jeg ser den at det er forskjellig hvor fort man forbrenner alkohol og det kommer jo også an på hvor høy promille man har når man tar den siste drinken. Har man høy nok promille vil man ikke være edru etter 8 timer. Likevel synes jeg loven er bra, for før var det jo ingen slik grense. Det er holdningskapende med en slik lov, det viser at det ikke godtas å ta seg en skikkelig fest dagen før man skal på jobb og man risikerer også at man må ta en blodprøve om kollegene mistenker at du er påvirket.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy