Jump to content
Sykepleiediskusjon

Sykehus- ambulanse- og legeserier på TV


Diafragma

Recommended Posts

On 24.8.2017 at 10:50 PM, Insipidus said:

En skikkelig bra sykehusserie er The Knick på HBO. Kanskje ikke den mest lærerike, men absolutt interessant og spennede :) Serien beskriver hverdagen til leger og sykepleiere ved et sykehus i New York omkring år 1900.

Takk for tips :) 

Den serien har jeg lyst til å se. Interessant å se hvordan det var for 100 år siden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On 11.11.2017 at 11:54 AM, Cathrine said:

Takk for tips!

 Prøvde å logge meg inn for å se, men fikk ikke tilgang. Sikkert fordi jeg ikke har svenskt postnummer. Får følge med til våren og se om den dukker opp norskTV. Vet du hvilken kanal den gikk på?

Har ikke svenske tv4 på ditt tv-abonemang? 

Den burde komme på norsk Tv etter jul siden 1 sesongen fikk på norsk tv. Første sespngen gikk på TV2.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

"På liv og død" Ser at denne serien kommer igjen, jeg så forrige gang denne gikk på TV. Veldig bra. Kopierer inn det de skriver om den på Facebook: 

Quote

Lyst til å få et innblikk i hverdagen på norske sykehus? 1. januar begynner en ny runde av TV Norge-serien «På liv og død», og i år kan du blant annet bli med inn på sykehuset i Harstad. Serien går mandag til torsdag de to første ukene av 2018, så sett av de første januarkveldene 1f642.png

https://www.facebook.com/universitetssykehusetnordnorge/?hc_ref=ARQFczHXkT_C0qT4h4i7JiUE9DiFPNgU-jbtDMAZLAxZG3gZsMLrEwoq7OpzUV17zlA&fref=nf

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
On 29.12.2017 at 5:14 PM, Cathrine said:

"På liv og død" Ser at denne serien kommer igjen, jeg så forrige gang denne gikk på TV. Veldig bra. Kopierer inn det de skriver om den på Facebook: 

  Quote

Lyst til å få et innblikk i hverdagen på norske sykehus? 1. januar begynner en ny runde av TV Norge-serien «På liv og død», og i år kan du blant annet bli med inn på sykehuset i Harstad. Serien går mandag til torsdag de to første ukene av 2018, så sett av de første januarkveldene 1f642.png

https://www.facebook.com/universitetssykehusetnordnorge/?hc_ref=ARQFczHXkT_C0qT4h4i7JiUE9DiFPNgU-jbtDMAZLAxZG3gZsMLrEwoq7OpzUV17zlA&fref=nf

OUS har en blogg der de skriver om de ulike diagnosene til pasientene fra OUS som var med i denne serien: 

Sekvensene fra OUS blir sendt:

– Episode 1; Sjelden diagnose Niemann Pick, 1.1.2018:
Les mer om Niemann Pick her.

– Episode 4: Kontroll slag, 4.1.2018
Les mer om behandling av hjerneslag her.

– Episode 6; Kontroll Parkinson, 9.1 2018
Les mer om behandling av Parkinsons sykdom her.

– Episode 7; Fotoferese, 10.1.2018
Les om Fotoferese her.

https://oushf.wordpress.com/2017/12/29/pa-liv-og-dod-premiere-1-januar-kl-20-30/#more-3157

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy