Jump to content
Sykepleiediskusjon

trenger råd ang utdanning


lise259

Recommended Posts

Jeg ønsker å utdanne meg til sykepleier, men har mann, barn, hus og slikt, så må jobbe ved siden av. Så tanken er deltids studie.

 

Er det noen her som har tatt deltids studiet og som var i samme situasjon som meg, og hvordan gikk det?

 

Hvor mange dager i uka sånn gjennomsnittlige er det skole, og hvor mange timer om dagen?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, da jeg studerte fulltid, hadde den gangen ingen barn og det begynner å bli noen år siden.

Men her i forumet er det flere som har stilt lignende spørsmål, så i påvente av at noen med erfaring svarer deg kan jeg linke til disse trådene.

Håper de er til hjelp:

 

http://sykepleiedisk...?showtopic=7777

 

http://sykepleiedisk...?showtopic=7573

Link to comment
Share on other sites

jeg tok fulltids med barn og mann, ble gravid dagen før jeg kom inn på studiet.. det fungerte utmerket! jeg ville heller satset på fulltid hadde jeg vært deg! har pratet med fler i samme situasjon som tok deltid og de skulle heller ønsket at de tok heltid..

 

lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker å utdanne meg til sykepleier, men har mann, barn, hus og slikt, så må jobbe ved siden av. Så tanken er deltids studie.

 

Er det noen her som har tatt deltids studiet og som var i samme situasjon som meg, og hvordan gikk det?

 

Hvor mange dager i uka sånn gjennomsnittlige er det skole, og hvor mange timer om dagen?

 

Jeg har 3 barn, mann og jobb - tar utdannelsen på deltid.

Bor du nærme nok skolen, så hadde jeg vurdert fulltid allikevel - ja det blir 3 heftige år - men det er ikke noe problem når det bare er for noen år.

Jeg fikk barn midtveis i studiene (fra 2 til 3barnsmamma)

Startet på deltid, gikk over på heltid, ble gravid - gikk tilbake til deltid og har nå gått 5 år på skolen og er ferdig til våren.

Verdt hvert eneste år!

 

Jeg tenker nok at man (iallefall på HIG) får bedre utbytte av fulltid, man får mange fler forelesninger og får ett litt annet skoleløp enn på deltid.. men igjen, så er deltid helt ok når man har andre ting som må gå "foran".

 

Vi har 1 skoledag hver uke i 2 uker, 3 skoledager uke 3, 1 skoledag hver uke i 2 uker osv.. men i praksistiden jobber vi jo 80% som fulltidsstudenter.

Greia med deltid er jo at man må lese alt man ikke får forelesninger på alene - studiebelastningen regnes som 75%.

 

Lykke til med valget ditt :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy