Jump to content
Sykepleiediskusjon

Finner ikke referanse på helsepersonelloven!!


ramonama

Recommended Posts

Jeg sitter og retter en oppgave jeg har skrevet selv. Jeg har en setning jeg ikke finner kildehenvisning på! Her kommer den:

 

-Lov om helsepersonell fra 1999 pålegger helsepersonell en plikt til å yte forsvarlig praksis. Dette betyr at helsepersonell har en selvstendig plikt til å etterleve faglig anerkjente normer for håndhygiene og dermed verne seg selv og pasientene mot smitteoverføring.

 

Har prøvd å søke på lovdata, men finner liksom ikke hvor dette står, å en plass må jeg jo ha funnet det, Noen som vet?? Har letet i bl.a Mekki boka.

Link to comment
Share on other sites

Det står ordrett hva du skrev, på side 19 på denne linken......

 

www.medisinsktekniskforening.no/foredrag/Handhygiene.ppt

 

Kan det være derfra du fant det....?

Link to comment
Share on other sites

Hei :D

 

Gå inn på "Lovdata" på nettet, der ligger alle norges lover. Da kan du søke på helsepersonelloven, og klippe ut adressen til loven (nettadressen) og husk å skrive hvilken dato du lastet den ned på i litteraturlisten og lim inn nettadressen også.

 

Lykke til :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest Maria

Er lovdata en pålitelig side? Tenker på referanser. HiO vil bare vi skal bruke sider som er pålitelig. At det er referanser på nettsiden.

Link to comment
Share on other sites

Er lovdata en pålitelig side? Tenker på referanser. HiO vil bare vi skal bruke sider som er pålitelig. At det er referanser på nettsiden.

 

Jeg har referert til lovdata nå i 2 år. Har ikke fått noen tilbakemeldinger på at dette ikke er en pålitetlig kilde. (Går på HIØ)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy