Jump to content
Sykepleiediskusjon

Når studenter ikke deltar i gruppearbeid?


Guest Studenten :)

Recommended Posts

Guest Studenten :)

jeg lurer på en ting... hva gjør man når man har en medstudent som ikke deltar tilstrekkelig i grupperarbeid som er obligatorisk?

dvs at personen skriver bare noen få stikkord der man forventer flere sider, studenten kommer ikke forberedt når resten av gruppa har gjort mye..

resten av gruppa må skrive personens del til eksamen fordi det ikke har blitt gjort...

studenten følger heller ikke opp læringsplattformen el annet relevant stoff som er tilgjengelig.

 

det står svart på hvitt i arbeidskravet at ALLE skal delta igruppearbeidet...

 

klager man? har man rett til dette?

hva mener dere?

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde tatt det opp med en av lærerene/veilederene. Ved gruppearbeid må alle ha bidratt like mye, og de som ikke gjør det bør få en individuell vurdering om han eller hun får godkjent oppgaven hvis han/hun ikke deltar. Det er gruppen sitt ansvar å gi beskjed om dette, da etter det har blitt tatt opp med medstudenten og han/hun ikke skjerper seg. Tenker jeg da. Det er helt feil at noen kommer seg gjennom studiet ved å bare følge med andre og lar andre gjøre sitt arbeid og dessuten blir det mer arbeid og mer irritasjon hos resten av gruppen.

Link to comment
Share on other sites

Guest menurse

Selfølgelig har man "rett" til å si ifra/klage, man SKAL det, mener nå jeg. Hadde ikke vært aktuelt for meg å godta at en eller flere surfet på det at andre (jeg!) gjorde arbeidet deres slikat de bestod. Dessuten er det lurt å ha en gruppekontrakt som alle har skrevet under på. Det har jeg vært med på tidligere, da hadde hver gruppe en egen veileder også som en kunne henvende seg til. Bare å si ifra, det er viktig! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Guest_mesencefalon

Enig. Selvfølgelig er det riktig å si ifra til veilederen. Men dessverre ikke alltid det fører fram. Har vært i en slik gruppe. Der et medlem surfet på resten. Hadde helt konkrete ting å vise til, men vedkommende fikk bestått.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy