Jump to content
Sykepleiediskusjon

Travelt på jobb!


Guest Marie

Recommended Posts

Nå kjenner jeg at jeg må ha en liten "utblåsning".

 

Jeg jobber på en demensavdelingen. Der har jeg jobbet siden jeg startet på sykepleierutdanningen, altså siden 2009. Nå har jeg jobbet som sykepleier i 1,5 år.

 

I august fikk jeg 100 % stilling som gruppeleder på avdelingen, noe jeg syntes var veldig kjekt. Men nå for tiden kjenner jeg at arbeidsoppgavene henger over meg. Det er aldri tid til å gjøre de ekstra oppgavene jeg er pålagt! Vel og merke skal det nå settes av en dag hver 6 uke for gruppeledere, men har ikke fått denne dagen enda.

 

I tillegg er jeg veileder for en helsefagarbeider, fordi veilederen hennes ble sykemeldt. Åsså har jeg nå fått en sykepleierstudent som skal være her i noen måneder. Setter jo pris på at de har tiltro til meg og gir meg dette ansvaret, men føler jeg går rundt med dårlig samvittighet for at jeg ikke får gjort eller veiledet så mye som jeg skal. Vi har også veldig mye kurs og møter nå frem mot jul.

 

Har alltid trivdes med å gå på jobb, men begynner å kjenner nå at jeg stresser med å gå på jobb. Jeg liker å være gruppeleder, veileder og dra på kurs, men ikke alt på en gang,

 

Hva ville dere gjort? Håper det er noen som føler det samme. Jeg vurderer å ta en prat med sjefen som er veldig grei, men er redd for at det ikke er så mye å gjøre med saken.

 

Det var min lille utblåsning!

Link to comment
Share on other sites

Forstår at du synes det blir veldig mye du skal gjøre. Ingen ting er mer stressende enn når man ikke får gjort alt man bør. Er det ingen andre enn deg som kan veilede helsefagarbeideren? Du bør jo få slippe noen oppgaver. Jeg ville tatt en prat med sjefen så fort som mulig. Det kan jo være at sjefen din ikke har tenkt over at dette blir for mye for deg. Håper du møter forståelse og at du slipper noen oppgaver, ingen er tjent med at du blir sliten og stresset.

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy