Jump to content
Sykepleiediskusjon

Tips til hvordan dere husker oppgaver iløpet av en vakt?


Guest Nyutdannet

Recommended Posts

Guest Nyutdannet

Har jobbet som sykepleier i et halvt år nå. Av og til jobber jeg på en annen avdeling der jeg ikke er så veldig kjent. Får rapport ved vaktskifte om spesielle oppgaver, skriver det ned på arket og lager ruter som det er meningen jeg skal krysse av når oppgaven er utført.. Problemet er at jeg noen ganger glemmer det likevel. Det er ikke alltid jeg har så veldig mye tid til å se så mye på dette arket, og ting kan noen ganger gå i glemmeboken midt i alt stresset. I går glemte jeg f.eks. å måle blodsukker på 2 pasienter. Flaut!. Det værste er å glemme medisiner som skal gis på et visst tidspunkt utenom de vanlige medisintidene. Merker jeg er veldig sårbar som nyutdannet. Tar alle feil innover meg og føler meg som verdens dårligste sykepleier. Blir gal av å ikke kunne stole på meg selv. Tror heller ikke de andre, flinke sykepleierne klarer å stole på meg.

Link to comment
Share on other sites

Når medisiner skal gis utenom faste tider har vi hatt en dosett som lager lyd i lommen og minner oss på det. Ganske greit, spesielt når det er medisiner der klokkeslettet er svært viktig. Ellers har jeg som regel hatt avkrysning som jeg ser over i pausen, og har forhåpentligvis husket det meste. Men det er menneskelig å glemme, og du kan høre om noen kan hjelpe deg å huske, du er vel ikke alene med ansvaret for pasientene? Har jo ofte en hjelpepleier med i bildet eller andre som kan kanskje hjelpe :-)

Link to comment
Share on other sites