Jump to content
Sykepleiediskusjon

Jobb på sykehus


kambiz

Recommended Posts

Hei kan noen veilede meg?

 

Jeg er sykepleier og jobber nå på et sykehjem. Men jeg ønsker å ha noen ekstra vakter på Drammen sykehus. Jeg tok kontakt med vikarsentral på Drammen sykehus (vestre viken). De informerte meg at en nyutdannet sykepleier får ikke jobb som ekstra vakter på sykehus fordi man må ha 2 år jobberfaring ! Jeg ble sjokkert. Er det sannt? Hva skal jeg gjøre? Skulle jeg snakke med sykepleierforbundet?

Link to comment
Share on other sites

Tullball!

 

Har aldri hørt at man ikke kan få jobb på sykehuset før man har 2 års erfaring. Alle sykehus ansetter jo nyutdannete sykepleiere. Kan det ha noe med at du søkte på en spesiell type avdeling? Ta kontakt med sykepleierforbundet og evt tillittsvalgt på sykehuset på avdelingen du søkte på.

Link to comment
Share on other sites

Tullball!

 

Har aldri hørt at man ikke kan få jobb på sykehuset før man har 2 års erfaring. Alle sykehus ansetter jo nyutdannete sykepleiere. Kan det ha noe med at du søkte på en spesiell type avdeling? Ta kontakt med sykepleierforbundet og evt tillittsvalgt på sykehuset på avdelingen du søkte på.

 

Takk for veiledning. Når det gjelder faststilling, har du rett men hva om ekstra vakter på sykehus? vikarsentral på Drammen sykehus, fortalte meg om ekstra vakter (ikke faststilling).

Link to comment
Share on other sites

Ved enkelte vikarbyrå eller vikarpool'er ved sykehus ønsker sykepleiere med min 2 års erfaring fordi de sender sykepl for å fylle en funksjon ved ulike avd uten opplæring. Hvis du tar kontakt direkte med den enkelte avdeling ved sykehuset vil det etter min erfaring være annerledes. De gir deg den opplæringen de mener er nødvendig for å jobbe ved deres avdeling slik at du kan gå rett inn og ta vakter ved behov.

Link to comment
Share on other sites