Jump to content
Sykepleiediskusjon

student deltid, 1 år


mor3

Recommended Posts

hib=høgskoeln i Bodø? Jeg går ikke på den høgskolen, så jeg vet ikke hva de starter med der, men det er alltid lurt å lese på anantomien. Det er et ganske stort felt, og jeg hadde tatt for meg litt av det. Nå er det jo ikke lenge til skolen begynner da, så du rekker ikke så mye. Men det er jo sånn at skolen har lagt opp et løp som det skal være mulig å klare, så det går nok bra. Jeg repeterte rett og slett hvor i kroppen de forskjellige organene lå, og så leste jeg om nyrenes funksjon, som foressten er veldig spennende, og jeg leste også om lungene og hjertet. Resten tok jeg etter hver når jeg startet på skolen. Du sier at du begynner å få litt nerver, og det gjør nok de fleste som begynner på høgskolen. Jeg følte meg i allefall ikke så høy i hatten når jeg startet, men det har gått veldig bra, og nå er jeg ferdig til høsten igjen :)

 

Når det gjelder medikamentregning så vet jeg heller ikke når dere skal ha det, men vi hadde det på 2. året, før vi gikk ut i praksis på sykehus. Det er ikke noe å grue seg for, alt er formler, og det er ikke vanskelig mattematrikk. Bare vært flink til å regne øvingsoppgaver, så kommer det til å gå helt fint. B)

 

Lykke til med studiestarten :(

Link to comment
Share on other sites

Ved HiB - Høgskolen i Bergen - hadde vi anatomi og fysiologi som første eksamen. Vet at de har endret opplegget litt for de som kom etter mitt kull, men tror fortsatt at A&F er første eksamen fordi det er såpass viktig grunnleggende kunnskap man må ha med seg videre i studiet.

 

Medikamenteksamen hadde vi i januar på 1. året, og jeg tror det fremdeles er slik. Du kan evt. ta kontakt med skolen og forhøre deg med dem.

 

Lykke til med studiene!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy