Jump to content
Sykepleiediskusjon

Ser frem til studiestart- men gruer meg samtidig og føler meg sliten


Lykkeliten

Recommended Posts

Jeg skal nå igang med mitt 3. studieår, men føler meg liksom ikke klar B) Jeg er litt nervøs for at det skal stilles veldig høye krav, noe jeg vet det gjør, men samtidig så gleder jeg meg til å få brukt mer av det jeg kan så langt :( Det er liksom så rart at det er mitt siste år, og jeg tenker tilbake og lurer på hva jeg egentlig kan og om jeg burde ha lest mer, selv om jeg vet at jeg har lest MYE og får nesten bare gode karakterer. Min dårligste er en C :P Men det er fortsatt SÅ mye jeg ikke kan, og pensumet er så kjempestort! Og så føler jeg at jeg fortsatt er sliten etter 2. året :)

 

Men det skal bli kjempegodt å bli ferdig utdannet, og kunne lese om det fagfeltet jeg begynner å jobbe i, og sette meg skikkelig godt inn i det.. Nå synes jeg det blir litt om mye :(

 

Flere som er i samme situasjon her inne?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke i samme situasjon, men jeg husker så godt følelsen. Husker jeg tenkte at det hadde vært fint om sykepleierhøyskolen hadde vart i 4 år. Husker jeg gruet meg for siste praksis, gruet meg til ansvaret jeg fikk når jeg var ferdig. Men det hele gikk bra. Du har lært mye underveis og nå i siste studieår ser man helheten på en annen måte og det er spennende.

Link to comment
Share on other sites

Begynner også på mitt siste år nå (deltidsstudent). Spennende, men litt skummelt også. Enig i at pensum er veldig stort, og jeg har ikke klart å lese så mye som jeg ville. Men jeg håper alltid på at jeg klarer å ta det igjen, hehe. Har likevel fått gode karakterer, på 3 år har jeg kun fått en C. Det er jeg litt stolt av, studerer med to små barn og det er til tider tøft. Må alltid være strukturert og det kan ta på det også, hehe... Det skal uansett blir godt å bli ferdig, selv om jeg nok blir å grue meg til å måtte stå i det "alene". Man tenker på ansvaret og alt det man bør kunne. Men det vil nok sikkert gå bedre enn man forestiller seg. :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy