Jump to content
Sykepleiediskusjon

lønn for ansvarsvakt natt


Mirafoli

Recommended Posts

Hei!

Er ny på dette forumet, så jeg må beklage hvis noe blir feil her!

Jeg skal skifte jobb nå. Å går inn i en stilling på natt der jeg skal ha ansvar for en hel avdeling. Vet dere om det er orm at man får ekstra betalt for dette i staten? Tenker da ikke på natttilegget. Jeg blir de eneste sykepleieren på skiftet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke ikke om du automatisk får mer tillegg når du går ansvarsvakt. Jeg lurer på om dette er noe man må forhandle seg til med arbeidsgiver? Hadde jo vært greit å vite om det er noe man faktisk har krav på eller om det er noe som man be om og håpe på at arbeidsgiver er grei. Jeg synes det burde være en selvfølge at man fikk mer betalt når man har et slikt ansvar. Er du sårt trengt i stillingen kan du jo bare sette hardt mot hardt, egentlig. :)

Link to comment
Share on other sites

Godt spørsmål - har samme greia på mitt sykehjem, der har vi vakter der vi har ansvaret for hele sykehjemmet (80 pasienter), men har ikke hørt noe om mere lønn..bare betalt lunsj. ;)

 

 

Jeg jobbet natt i 10 år som eneste sykepleier natt på sykehjem. Fikk lønn som avdelingleder natt, dermed noe høyere enn vanlig sykepleier lønn. Kommunen kan velge hvilke grupper som skal få høyere lønn ,(lokale tillegg) og her er det nattsykepleiere i hjemmesykepleien som får høyest lønn. Har med problemene med rekrutering å gjøre..........

 

 

Tviler på om det er noe vedtak på dette i Hovedtariffavtalen for staten. Blir nok opp til det enkelte sykehus,kanskje........

 

 

 

På dag/kveld fikk vi tidligere 200 kr ekstra pr. vakt ved bakvakt for hele sykehjemmet, men da vi prøvde å be om mer, så fjernet kommunen hele tillegget !!! :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy