Jump to content
Sykepleiediskusjon

Hjelp - de jukser


Guest Gudrun Gjest

Har du noen gang jukset til eksamen, hjemmeeksamen , eller annet arbeide ved skolen?  

28 members have voted

  1. 1. Har du noen gang jukset?

    • Eksamen
      0
    • Hjemmeeksamen
      0
    • Annet skolearbeid
      3
    • Har aldri jukset
      26


Recommended Posts

Guest Gudrun Gjest

Jeg har et aldri så lite dilemma, både moralsk og praktisk. Jeg studerer til sykepleier ved en høgskole i Nord-Norge. I min klasse har det flere ganger blitt jukset, og da mener jeg virkelig jukset, både ved hjemmeeksamener, og i gruppeoppgaver på skolen. Dette har skjedd f.eks. ved at en hel basisgruppe en gang leverte inn en oppgave som var skrevet av en person som ikke engang er student ved skolen. Logger etc ble forfalsket. Det har skjedd tilsvarende ting flere ganger.

 

 

Skal man prinsipielt godta at noen jukser seg til en utdannelse? Hva med rettferdigheten i forhold til de som gjør alt arbeidet selv? Og viktigst av alt, hva med de fremtidige pasientene som blir behandlet av sykepleiere som har jukset seg til jobben som sykepleier? Ville dere bli behandlet av en slik sykepleier?

 

Problemet mitt er ganske enkelt. Hva gjør jeg med det? Skal jeg gjøre noe overhodet? Hva med mine moralske plikter, og hva med ansvaret ovenfor pasientene som tror de blir behandlet av sykepleiere som har en fullverdig utdannelse?

 

__________________

Edit:

Admin har laget en poll i denne posten.

- Cathrine

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Nei, slikt skal man ikke godta! ;)

 

Synes i grunn du besvarer spørsmålet ditt veldig godt selv jeg! :)

 

Jeg hadde ikke hatt noen kvaler med å utlevere denne type studenter. Hadde heller ikke gjort meg noe om de hadde blitt sinte på meg for at jeg hadde gjort det.

Link to comment
Share on other sites