Jump to content
Sykepleiediskusjon

Arbeidskrav i SK 165, 3.året


Passion87

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har fått arbeidskrav i kommunehelsetjenesten og psykisk helsearbeid (SK165). Oppgaven går ut på teamet "miljø". Vi kan velge hvilken som helst pasientgruppe og arena (hjemmetj., omsorgsbolig osv) vi vil. Jeg har valgt demenspasienter som bor på omsorgsbolig. Problemet er bare at jeg skjønner ikke selve oppgaven. Blant annet står det: "Gjør kort greie for viktige sykdomsfaktorer og miljøfaktorer på den aktuelle arenaen". Da spør jeg dere: hva betyr sykdomsfaktorer? Kan dere gi meg et par gode eksempler på dette?

Miljøfaktorer tror jeg at jeg har skjønt. Der skal man ta med sosiale og fysiske miljø.

 

Har prøvd å finne ut av dette i flere timer, ganske oppgitt nå, ja... :-S

 

Jeg blir utrolig glad for tilbakemeldinger! Takker! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir så oppgitt når jeg ikke skjønner ord i oppgaven som gjør at jeg ikke får skrevet noe..Dette er et arbeidskrav, så jeg må jo få det godkjent for å kunne gå videre.. Men slik det ser ut nå, blir dette vanskelig..

 

Er det ingen andre som kan være behjelpelige her? :(

Link to comment
Share on other sites

Med sykdomsfaktorer mener de kanskje årsaker/faktorer som gjør at en person blir disponert for å kunne få en sykdom? For eksempel livsstil, røyking, stress, arvelige sykdommer i familien..? Man har kanskje underliggende faktorer, og direkte utløsende faktorer. Uansett et merkelig ord å bruke i oppgaven :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy