Jump to content
Sykepleiediskusjon

Spørsmål i forhold til studievalg


Guest muligstudent

Recommended Posts

Guest muligstudent

Hei!

 

Jeg er en mann som skal begynne med høyere utdanning til neste år, er veldig usikker på hva jeg skal velge, men det blir nok sykepleie, lærer, ambulansemedarbeider, politi eller barnevern.

 

Jeg jobber for tiden litt på et sykehus som portør og trives godt. Selvom det ikke er mye direkte pasient kontakt, er det alltid hyggelig når pasienter er takknemlige eller vil slå av en liten prat.

 

Det jeg tenker i forhold til sykepleie-studiet er at jeg er veldig usikker på hvordan jeg kommer til å takle ting som går på intimvask, diverse kroppsvesker og slikt, men jeg har forstått at dette er en vanlig tanke i forkant av studiet?

 

Jeg lurte også på om noen kunne skrive hva de mener er positive og negative sider ved jobben/arbeidsoppgavene deres som sykepleiere?

- Hvis jeg bestemmer meg for dette studiet er jeg mest interessert i barnesykepleie, intensiv/akutt eller muligens jobbe i barne og ungdoms psykiatrien så det hadde vært ekstra spennende hvis noen innenfor dette kunne skrive litt! Men er takknemlig for alle svar!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy