Jump to content
Sykepleiediskusjon

Er det noen som har begynt på sykepleien og er over 40.


Guest Siri

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har lyst til å gjøre noe helt annet enn det jeg gjør idag, og det er sykepleier jeg har lyst til å bli. Jeg er nå 40 år, men ser ikke det som en hindring. Problemet blir nok mer det økonomiske. Dere som har begynt å studere sykepleie i voksen alder, hvordan klarer dere det økonomisk med familie, lån og forpliktelser? Jobber dere ved siden av? Hvilken skole har dere gått på, og er det undervisning hver dag? Håper så inderlig jeg kan få til dette. Man lever trossalt engang, og da vil det være givende å jobbe med noe som gir litt mere tilbake til samfunnet enn det jeg jobber med idag:-). Har dere noen gode tips kom med de:-)

Link to comment
Share on other sites

Hei! Du burde kanskje begynne på deltid? Vi har skole 2dager i uka, men har 100% praksis :)

Vil igrunn anbefale deg å kanskje prøve og spare opp litt penger i forkant og venne familien til og leve på litt strammere budsjett, søker du om studielån, så spar dette til praksisperiodene så du slipper og jobbe dobbelt (så sant arbeidsgiveren din ikke gir perm med lønn da).

Jeg jobber selv 85% siden av studiene, noe som har blitt litt mye i perioder, så skal søke om mere perm nå når jeg er ferdig i praksis.

Første året mitt hadde jeg mye dårlig samvittighet, for og ikke strekke til på alle punkter, men har nå klart og finne en balansegang der!

Bare og søke og sleng deg på, første året er verst, men er det noe du vil er det verdt det :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy