Jump to content
Sykepleiediskusjon

Er det noen her som jobber i Nordsjøen?


ballong

Recommended Posts

  • 2 months later...
Guest Gjest
Jeg er litt nysgjerrig på det. Planen min er å bli jordmor, og de trengs sjelden i Nordsjøen. Samtidig tenker jeg litt på å ta akuttsykepleie videreutdanning og prøve å få jobb i Nordsjøen. Noen erfaringer?

Jeg vet det er veldig vasnkelig å få jobb som spl. i Nordsjøen uten offshore-erfaring. Det begynner å bli mange med slik erfaring, og det er rift om jobbene. Og det er helt klart viktig med en videreutdanning, helst som intensivspl. eller anestesispl. Mannen min har jobbet i mange år som spl. ved akuttmottak, og vært HMS-ansvarlig siden 1996 (noe som er et viktig arbeid offshore). Han søkte på en jobb i Nordsjøen, og ble innstilt som nr 3 på 2 stillinger. Grunnen til at han ikke fikk jobb, var at han ikke har videreutdanning, det hadde de to andre + at de hadde erfaring fra offshore.

SÅ det er en lagn vei, men er det drømmen din, er det bare å gå for det. En vei å få erfaring, er å ta de kursene du trenger, og så stille opp som ekstravakt. Blir du godkjent som det, må du kunne stille opp på kort varsel, og jobbe mye ugunstig. Men da får du ihvertfall en fot innenfor, og erfaring:)

 

 

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy