Jump to content
Sykepleiediskusjon

Sykdomslære eksamen! Hjelp


Guest Guest_Anette_*

Recommended Posts

Guest Guest_Anette_*

Hei! Jeg er en student på andreåret sykepleie som sliter med sykdomslæren. Det er jo så forferdelig stort pensum, og jeg aner ikke hvordan jeg skal klare å lære meg alt utenat. Har dere noen gode lesetips som fungerer for sånne tunglærte som meg? Vi skal ha eksamen om tre uker og jeg føler egentlig at jeg bør begynne å pugge snart, men samtidig kommer jeg ikke til å huske noe, om jeg pugger allerede nå.

 

-Anette

Link to comment
Share on other sites

Begynn å lese nå, og skriv stikkord eller lag tankekart samtidig som du leser. De siste dagene før eksamen kan du da bare lese på stikkordene ;) Ellers vil du ha problemer med å rekke å komme deg gjennom alt pensumet før eksamen vil jeg tro...

Link to comment
Share on other sites

Jeg lærer ikke sånn super fort meg selv..Men det som Feline skriver stemmer veldig godt..Om man fks har 100 sider og lese leser jeg først bare alle overskrifter...Setter ned overskiftene om hver kapittel og skriver stikkord fra kapitlene...å prøver å ikke skrive for mye sånn at jeg minsker stoffet før en eventuell eksamen..Dette funket i hvertfall på meg på videregående...selv om det kanskje er lettere stoff der så må det jo også læres og den gangen syntes det ikke å være så lett stoff det heller..Serlig når det er noe du ikke interesserer deg noe serlig for..Men håper det blir lettere når jeg starer på sykepleier utdannelsen... For det er interessant virker det som..

 

Kommer jeg til å gå i klasse med mange eldre damer? eller hvordan er det? Håper det kommer til å være noen gutter der også sånn at jeg ikke blir den eneste:P

Link to comment
Share on other sites

Kommer jeg til å gå i klasse med mange eldre damer? eller hvordan er det? Håper det kommer til å være noen gutter der også sånn at jeg ikke blir den eneste:P

 

Det spørs vel hva du mener med eldre damer...? I min klasse var det ca 200 studenter, av disse var det kanskje 5-10 damer som var sånn nesten 50 år, og noen flere som var rundt 40 år.. De fleste studentene var vel mellom 20-30 år tenker jeg.. Husker at da vi begynte sa vi at det var 18 % gutter i klassen, men tror det minket litt i løpet av de tre årene... Du blir helt sikkert ikke den eneste gutten :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy