Guest Linn Posted March 16, 2010 Report Share Posted March 16, 2010 Jeg har nå vært 7 uker i praksis på sykehjem. Jeg har fulgt en pasient som jeg nå skal knytte opp mot eksamen. Oppgaven lyder som følgende: • Formuler to vesentlige sykepleieproblemer og gjør rede for hvorfor hver av disse er et problem ut fra den kjennskap du har til pasienten. • Ta for deg ett sykepleieproblem av gangen og formuler kortsiktige og langsiktige mål for pasienten i forhold til dette problemet. • Vurder pasientens ressurser i forhold til selv å bidra for å nå målene • Vurder aktuelle sykepleietiltak knyttet til sykepleieproblemene ved hjelp av pensumlitteratur, din egen og andres erfaring. • Søk etter en fagartikkel i forhold til minst et av problemene og bruk denne i din vurdering. • Synliggjør pasientens opplevelse av situasjonen. Jeg lurer på om noen har hatt en lignende eksamen, og har noen gode skrivetips? Hva bør jeg ta med? Er det noe jeg burde være forsiktig med? Tips til litteratur/fagstoff? På forhånd takk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Feline Posted March 16, 2010 Report Share Posted March 16, 2010 Påpek i teksten/innledningen at du anvender sykepleieprosessen i oppgaven. Utform oppgaven som en pedagogisk sykepleieplan Her er en tråd om det å skrive pedagogisk sykepleieplan: http://sykepleiediskusjon.net/index.php?showtopic=615 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts