Jump to content
Sykepleiediskusjon

Sykepleie, deltid


Lillymor

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har søkt på sykepleie deltid. Høgskolen i Telemark. Der har man 3-4 samlingsuker på høgskolen hvert semester. Praksis hvert studieår, det er da 100%. Også deltar man i en læringsgruppe som møtes en gang i uka. Jeg skal jobbe 50% ved siden av. (jobber som helsesekretær) Tror det skal gå greit, men jeg vet det er mye lesing og oppgaver hele tiden..

Men er så motivert så dette skal jeg klare!

 

Lykke til! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Ensom Hane
Hei, ny her inne. Fint forum, masse nyttig å lese her.

 

Er det noen her inne som tar sykepleie, deltid?

Hvor mange obligatoriske skoledager har dere pr. uke?

Greit å vite med tanke på hvor mye man kan jobbe i tillegg til studiene.

Noen tips??

 

Hei du, jeg går sj.pl deltid i Sogn & Fjordane, og ut i fra min erfaring, er det mer skole & praksis enn jeg har forventet på forhånd. 1ste året hadde vi i gjennomsnitt skole hver 3 uke, andre året er preget av utrolig mye praksis, går nesten fulltid. Siste året er det også endel praksis + skole og hovedoppgaven. Totalt 56 uker praksis fordelt på 4 år.

Så 1 året bruker man 18 mnd på, 2 året 12, og 3 året 18 mnd igjen.

Jeg jobber kun 30% i periodene med praksis, og 50% når det er skole. må trå til og jobbe 100% + + i de friperiodene/feriene man har. Så det er ikke akkurat masse fritid, eller en dans på roser. Men det går, absolutt, og hvis man har en "rik mann", hjelper jo det fint på?

 

Forskjellen mellom deltid og heltid merkes også i klassemiljøet. om det er mange som reiser langt og treffes i de periodene det er skole, knytter man bånd fort, og blir en sammensveiset gjeng. Det hjeler også på å gjøre noe sosialt utenom skolen for å bli bedre kjent med dem du går på skole med!

 

Lykke til Lillymor, det er utrolig kjekt å være student, hører de fleste som har begynt å jobbe etter endt studie, ønsker seg tilbake til den kjekke tiden som student.

 

Mvh Ensom Hane

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy