Jump to content
Sykepleiediskusjon

Hjemmeeksamen


sofia

Recommended Posts

Syk2 hjemme eksamen..

 

Jeg skal skrive hjemme eksamen på 2 året, skal skrive om en pasient som har vært i en bilulykke og har blitt lam fra armene og ned og har utviklet et kjempe trykksår på setet som går nesten helt til beinet. Tenkte ha decubitus såret som hovedfokus, men vet ikke helt hvordan jeg skal skrive. Har så langt presabtert pasienten. Noen som har tips til god litteratur jeg kan bruke og evt problemstillinger? setter pris på alt av tips og svar. holder på å skrive nu så det haster litt:)

Link to comment
Share on other sites

Syk2 hjemme eksamen..

 

Jeg skal skrive hjemme eksamen på 2 året, skal skrive om en pasient som har vært i en bilulykke og har blitt lam fra armene og ned og har utviklet et kjempe trykksår på setet som går nesten helt til beinet. Tenkte ha decubitus såret som hovedfokus, men vet ikke helt hvordan jeg skal skrive. Har så langt presabtert pasienten. Noen som har tips til god litteratur jeg kan bruke og evt problemstillinger? setter pris på alt av tips og svar. holder på å skrive nu så det haster litt:)

 

Har du sett på bøkene "Sår" av Christina Lindholm og "Klinisk Sykepleie" av Almaas? Veldig gode når det kommer til sår. Kan vel også bruke boken "Huden" av Langøen eller hva han heter :)

Link to comment
Share on other sites

Har du sett på bøkene "Sår" av Christina Lindholm og "Klinisk Sykepleie" av Almaas? Veldig gode når det kommer til sår. Kan vel også bruke boken "Huden" av Langøen eller hva han heter :)

 

Ja de har jeg lånt, trenger hjelp til hva jeg kan skrive i oppgaven under drøfting. har skrevet noe teori om trykksår nu, og nu skal jeg begynne på forebygging og drøfting. men takk for tips ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja de har jeg lånt, trenger hjelp til hva jeg kan skrive i oppgaven under drøfting. har skrevet noe teori om trykksår nu, og nu skal jeg begynne på forebygging og drøfting. men takk for tips :)

 

Helt umulig for andre enn deg selv å vite hva du skal drøfte så lenge vi ikke kjenner innholdet i oppgaven. Husk at å drøfte er å presentere dine meninger basert på dine funn. (for og imot...kritikk... etc). Å gjengi hva andre har sagt/funn de har gjort er redegjørelse.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy