Jump to content
Sykepleiediskusjon

Spm ang sykepleier deltid?


Johanna89

Recommended Posts

Jeg har veldig lyst til å gå sykepleier, men siden jeg er en liten surre, klarte jeg ikke å besemme meg før søkefristen. Så nå er jo restetorget åpnet og jeg har veldig lyst til å søke på deltids sykepleier på Hih.

 

Lurer på om det er noen som går deltid? Kan fortelle litt om dette, og evt om dere jobber ved siden av?

 

Jeg er avhengig av å jobbe ved siden av siden vi nettopp har kjøpt oss et hus, så er litt å betale på det. men har så utrolig lyst til å komme igang med studiene.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nå har du vel sikkert bestemt deg for lengst, men jeg kan jo svare i tilfelle andre lurer på det samme senere. :)

 

Jeg synes det stort sett fungerer fint å gå deltid, for da er det litt lenger mellom eksamnene. :P

Jeg både jobber og har små barn, så jeg har ikke mer tid til overs enn til å klare deltid.

 

De verste periodene er når det er praksis, som er 100%. I tillegg til praksisen er det mye prosjektarbeid som skal gjøres i tillegg til selvstendige oppgaver gjennom praksisperioden (ihvertfall den første som er på sykehjem), så den synes jeg er veldig tøff.

I denne perioden kan jeg ikke jobbe noe ekstra enn de 25% jeg jobber fast, så økonomisk er det også en utfordring. Men vi var klar over at det ville bli tøft, og har spart oss opp penger til dette.

Det sies jo at det første året er mest hektisk siden alt er nytt, så da kan det jo bare bli bedre! :D

 

Begynte du på skolen, eller? :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy