Jump to content
Sykepleiediskusjon

Kontaktsykepleier


Feline

Recommended Posts

Tips og råd til hvordan å være en god kontaktsykepleier/veileder? For eksempel hvilke spørsmål som er lure å stille om helt generelle ting :)

 

Hei ;)

 

Kontaktsykepleier allerede? :o Heldigvis får jeg være "ny-utdannet" et år til, iallefall et halvt :) Men er jo ikke så veldig lenge siden du selv var student i praksis, så jeg tipper du selv har et bilde på hvordan du vil være som kontaktsykepleier. De viktigste vil jo være å gi studenten utfordringer tilpasset kompetanse og behov, samt være tilstede for god støtte og veiledning. Husker jo selv at det var litt skummelt å skulle begynne i praksis på en ny plass, men med en flink kontaktsykepleier går det som regel fint :)

Link to comment
Share on other sites

Hei ;)

 

Kontaktsykepleier allerede? :o Heldigvis får jeg være "ny-utdannet" et år til, iallefall et halvt :) Men er jo ikke så veldig lenge siden du selv var student i praksis, så jeg tipper du selv har et bilde på hvordan du vil være som kontaktsykepleier. De viktigste vil jo være å gi studenten utfordringer tilpasset kompetanse og behov, samt være tilstede for god støtte og veiledning. Husker jo selv at det var litt skummelt å skulle begynne i praksis på en ny plass, men med en flink kontaktsykepleier går det som regel fint :)

 

Allerede ja, og jeg grur meg allerede til evalueringene! :o Var "sekundærkontakt" allerede etter et halvt år, og det gikk jo greit, men føler jeg har mye mer ansvar på meg når jeg nå skal være kontaktsykepleier :/

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy