Jump to content
Sykepleiediskusjon

passients opplevelse av


souma

Recommended Posts

vi har fått en skiftelig oppgave om denne sykdommen.. hoved oppgaven går på opplevelse av sykdommen.

 

vi strever litt md denne delen..tenker å ta angst og håpleshet, usikkerhet somm opplevelse kansksje,friet m å finne fakta om disse, men lærer vil ha noe mer spesifikk.

 

noen som kan hjelpe..

mange takk

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

er det en case oppgave dere har fått? uansett ville jeg ha lest om pneumoni og symptomer på det,og skrevet hva det kan føre til av reaksjoner hos pasienten.For eksempel pusteproblemer,smerter,feber..

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

er det en case oppgave dere har fått? uansett ville jeg ha lest om pneumoni og symptomer på det,og skrevet hva det kan føre til av reaksjoner hos pasienten.For eksempel pusteproblemer,smerter,feber..

hei og takk for svar,

oppgaven går på å velge en sykedom. her er det lungebetennelse- vi skal si litt om sykdommen, årsak, diagnose, behanling og symptomer.

den andre delen som er hoved oppgaven er passientes opplevelse av denne sykdommen.bør ta 2 eller 3 og utdype oss på de.

vi tenkte på angst relatert til pustevansker, håpløshet siden han får den omgjen og omgjen...

men hvordan skal vi liksom komme i gang og koble fakta om angst md spesifikke opplevelsen?blir litt rotete :blink:

Link to comment
Share on other sites

vet ikke om jeg har forstått oppgaven eller hva du mener, men jeg ville ha skrevet om hvordan symptomene kan oppleves av pasienten, f.eks. symptom: pusteproblemer-kan føre til angst.Og så kan man skrive mer om hvordan angst oppleves,dette står det om i pensumlitteraturen. For eksempel kan jo angst forsterke pusteproblemene-og pusteproblemene kan føre til angst.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy