Jump to content
Sykepleiediskusjon

Hvilke bøker vil dere anbefale?


Recommended Posts

Hei hei, jeg er ei jente på 19 år, som for tiden har en pause fra studiene, fullførte 3 årig vgs, med vekt på samfunn og økonomi. Og det var ikke noe for meg, kom ut med nesten 5 i snitt, men var rimelig lei etter 13 års sammenhengende skole. Så nå for tiden jobber jeg og prøver å tjene meg opp litt penger.

 

Men jeg bare lurte på om dere hadde noen bøker som kan være greie å lese før studiestart, altså, det gjør ikke noe om de er vanskelige å forstå eller noe sånt, har lett for å skjønne ting å sette dem i en sammenheng.

 

Har allerede gått til innkjøp av Grunnleggende sykepleie bind 1-4, her har jeg også funnet et nettsted som støtter boka med ulike øvingsoppgaver og fasiter. (www.grunnleggende-sykepleie.com)

 

Jeg skal gå Høyskolen i Bergen, så om noen har erfaringer herfra ser jeg frem til det.

 

Har også hørt at anatomidelen første året kan være meget krevende, så hvilken bok er det som er vanlig der, er jo forskjellig fra skole til skole, men likevel.

 

Takk for at du tok deg tid til å lese :)

Link to comment
Share on other sites

Hei, og tusen takk for svar begge to :D

 

Ja, etter mye om og men fant jeg endelig frem til pensumlisten på Høyskolen i Bergen sine nettsider, og der ser det ut til at de bruker menneskekroppen av Olav Sand m.fl.

 

Så jeg tror jeg skal gå til innkjøp av denne nå, greit at jeg har noen bøker før studiestart, og siden jeg tjener en god slant med penger nå som jeg jobber tilnærmet fulltid, så blir det nok bra :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy