Guest Susanne Posted January 7, 2011 Report Share Posted January 7, 2011 Hei Jeg er sykepleierstudent og må dessverre ta ferdighetstesten på ny, og en av oppgavene jeg kan få er forflytning av pasient med ryggproblemer. Sliter litt med å finne informasjon om dette, kan ikke spørre lærer da jeg allerede har fått utdelt oppgavetekstene. Oppgaven: Kvinne, bruker rullestol etter en ryggskade som ung. Hun ønsker hjelp til å komme seg fra seng til rullestol. Det jeg lurer på er om jeg bør bruke heis pga ryggskaden, eller går det greit med sånt belte (husker ikke hva det heter).. redd for å stryke på ny. Takker på forhånd for svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strandmk Posted January 16, 2011 Report Share Posted January 16, 2011 Hei! Hva med å demontere armlenet på rullestolen (eller reise det opp, alt etter type), og bruke sklibrett for å få pasienten over? Velger heller dette fremfor belte for min del:) Effektivt er det også Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.