Jump to content
Sykepleiediskusjon

Pensum


Blueberry

Recommended Posts

Jeg har tenkt til å begynne på Lovisenberg til høsten og har mye dødtid nå mens jeg jobber. Jeg har lyst til å lese litt på forhånd og lurer på om noen kan anbefale noen bøker? Jeg finner ingen pensumliste.

 

For eksempel noen bøker fra krevende fag? Hører mange sliter med anatomi og medikamentregning?

 

Takker for alle svar :)

Link to comment
Share on other sites

Menneskekroppen kan anbefales på det varmeste!

 

http://www.gyldendal.no/Gyldendal-Akademisk/Sykepleie/Naturvit.-emner/Menneskekroppen

 

Forresten veldig lurt å begynne å lese på tunge fag som anatomi allerede nå. Da kan du danne deg eit godt grunnlag før skolen begynner og således får du tid til å lære mer detaljer når du har undervisning.

Link to comment
Share on other sites

Henger meg på å anbefaler deg å lese Menneskekroppen før du begynner på studiet :-) Anatomien er viktig og ganske krevende med mye detaljer. Alt du kan lære deg før du starter vil gi deg en fordel i forelesninger o.l, da du vil være kjent med noen ord og uttrykk fra før av. Det gjør alt lettere å forstå ! :) Hadde anatomieksamen før jul, og månedene fra skolestart til eksamen går utrolig fort. Man trenger all den tiden man har :)

 

Lykke til med forberedelser! :-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy