Jump to content
Sykepleiediskusjon

Sykepleierutdannelsen


Guest LooLo

Recommended Posts

Heiii :)

 

Jeg har tenkt å søke på sykepleierutdannelsen, men jeg lurer på noen ting.

 

Hvilke skoler er det dere anbefaler? Har hørt mange er ganske dårlige. Hva slags snitt trenger man på Diakon? Klarer ikke å finne det ut :/

Hva gjør man under studietiden bortsett fra praksis? Er det bare undervisning i klasserom? Er det forelesninger? Prøver og innlevering?

 

Er en med mange spørsmålstegn :b

Link to comment
Share on other sites

Hei :)

 

Jeg går på Høgskolen i Oslo, så jeg kan bare snakke ut fra hvordan det er der. Vi er delt opp i 15 grupper på deltidsutdanningen. Hver gr. er på 6-8 studenter, og vi har en del gruppeoppgaver sammen, som skrives og leveres på Fronter og/eller fremføres foran 2-4 andre grupper. Vi var i 8 ukers sykehjemspraksis før jul, noe som var veldig gøy. Ellers er undervisningen lagt til forelesninger som er valgfrie, gruppearbeid og individuelle oppgaver som du gjør selv. I første fagmappe hadde vi alle oppgavene foran oss, og det var opp til oss når vi ville gjøre dem med noen få unntak som måtte være ferdig innen en tidsfrist pga. fremføring eller storgruppeseminar. Alle oppgavene skulle uansett være ferdig før jul. Nå er ikke oppgavene skrevet - vi må selv utforme de og fordele mellom gruppeoppgaver og individuelle oppgaver.

 

Hvis du har interessen for dette, så søk :) Har du ikke interessen, så kan studiet være veldig tøft.

Studiet er tøft, men det er mer gøy!

 

Kvaliteten på skolene er nok forskjellig. Jeg søkte ut ifra hvor det fantes deltidsutdanning (over 4 år) siden jeg jobber ved siden av. Diakonhjemmet går for å være den beste skolen, og har et snitt på over 5 (hvis jeg husker riktig). De har også få plasser, så her gjelder det nok å skille seg litt ut.

Høgskolen er helt grei, syns jeg. Det er mange studenter, man kan forbli litt anonym, men det er et godt studentmiljø der.

 

/Sanka :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy