Jump to content
Sykepleiediskusjon

Litt hjelp..bachelor?


Guest Tregis

Recommended Posts

går siste året på sykepleieb og tiden er inne for å skrive hovedoppgaven. jeg skal skrive om hvordan jeg kan fremme trygghet hos pasienter med akutt hjerneslag? skal ikke ta for meg en spesifikk aldersgruppe, kjønn etc, men skal kun fokusere på den generelle tryggheten til denne pasientgruppen. Jeg har valgt å skrive om trygghet, tillit, relasjon, pårørende, etikk og kommunikasjon. jeg har også tenkt å skrive om "det gode håndlaget". som teorier har jeg valgt å ta med travelbee, peplau og løgstrup. Er det noen som har tips til hva annet jeg burde ta med evt. kutte ut? tips til drøftingen taes også i mot med takk :)

 

hilsen treige meg med altfor mange kritikere i hode.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Guest Guest

Hei! :)

 

Det ser ut som du velger å ha en helhetlig tilnærming, det er fint! I sykepleierutdanningen lærer vi at det er dette som er profesjonell sykepleie.

Noe som blir mer og mer aktuelt er bruk av musikk for slagrammede pasienter. Du vil vise enda mer helhetlig forståelse av sykepleien om du tar med et lite punkt om dette. Noen ville valgt å fremme trygghet ved å synge sanger som er kjente for pas. f.eks i stellsituasjoner. Pas. vil kanskje være med å synge. Dette kan føre til at pas. får større tillit til at vi som sykeplieiere vil pas. vel, pas. kan føle mestring og få styrket sin opplevelse av integritet.

 

Lykke til!

 

Hilsen sykepleierstudent

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy