Jump to content
Sykepleiediskusjon

feil vurdering?


Guest jente89

Recommended Posts

Guest jente89

Hei!

 

Jeg har vært sykepleier i 1 år og trives med dette, og jobber i hjemesykepleien.

 

Men nå i dag har jeg reflektert over en liten hendelse som skjedde i dag. Jeg gikk hjem fra kjøpesenteret og gikk nedover gangstien. Jeg kunne på litt avstand se en ung mann sittende på gresset atmed gangstien og hadde litt blod i ansiktet. Rundt han sto det hvertfall 5 stk. En av dem var en godt voksen mann som snakket i telefonen (trolig AMK) samtidig som jeg kunne høre han spurte mannen om han var svimmel/kvalm. Jeg vurderte det kjapt slik at det var under "kontroll" og gikk videre. Da jeg hadde gått en stund tenkte jeg over at jeg burde ha gått bort å sett til han og spurt hva som hadde skjedd osv selv om det var andre rundt han. Dette "gneger" med litt i dag, og jeg tenker at hvis jeg hadde skrudd tiden tilbake hadde jeg gått bort.

 

Jeg vet med sikkerhet at jeg hadde gått bort hvis ingen hadde tatt tak i dette. Uten tvil! Har jo plikt. Jeg er hvertfall glad for at jeg reflekrer over dette i ettertid.

 

Hva tenker dere? Har dere hatt noen liknende hendelser der dere har vurdert slik som meg? Håper på svar, siden dette plager meg litt.

 

Mvh sykepleierjente

Link to comment
Share on other sites

Guest Sykepleierstudent

Så lenge situasjonen var under kontroll ser jeg ikke behovet for at du skulle være tilstede. Flere kokker, mere søl. Hadde persjonen derimot vært ubevisst, tydelige tegn til alvorlig skade etc. hadde jeg nok ventet til han ble hentet med ambulanse. Mest sannsynligvis en som har havnet i slåsskamp eller tippet på sykkel, epileptisk anfall.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy