Jump to content
Sykepleiediskusjon

Blir sett ned på om jeg ikke jobber som sykepleier?


Guest Gjest

Recommended Posts

Hei :)

 

Jeg er utdannet sykepleier og har jobbet som det i et par år, nå har jeg jobbet et år i et annet yrke, men har tatt ekstravakter på sykehjemmet der jeg jobber før. Den nye jobben er dårlig betalt (er som en slags lærling) og derfor har jeg tatt ekstravakter, i tilleg til at det selvfølgelig er greit å holde faget litt "i fingrene". Men jeg kjenner mer og mer på t jeg føler meg utrygg når jeg jobber der så sjelden og kjenner lite til både pasienter og rutiner. Ofte er jeg alene sykepleier på hele sykehjemmet og det er jeg ikke komfortabel med. Jeg liker å ha andre sykepleiere å diskutere problemstillinger med, særlig når jeg er så lite kjent som jeg er nå.

Jeg er særlig redd for at noen skal få plutselig hjertestans, det er svært dårlige rutiner for å sette HLR minus. Jeg har tatt dette opp, men det har ikke skjedd så mye. Jeg vet jo at jeg egentlig er pliktet å starte HLR og det kommer jeg også til å gjøre fordi jeg kjenner pasientene så dårlig at jag ikke har noe forutsetning for å vurdere dette på noen sekunder, selv om jeg mener det kanskje vil bli uetisk å starte på endel pasienter.

Ellers føler jeg at jeg glemmer mye, her om dagen måtte jeg tenke meg skikkelig om bare for å ta en urinprøve fra et kateter!

Egentlig har heg lyst til å finne meg en annen ekstrajobb med mindre ansvar, men er usikker på om dette er lurt. Jeg tror ikke jeg kommer til å jobbe som sykepleier igjen på lenge men man vet jo aldri.

Og hva vil kollegaer og andre arbeidsgivere tenke? Er det et svakhetstegn?

 

Hilsen usikker :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Trampoline

Du trenger ikke finne deg en jobb med mindre ansvar, du trenger å jobbe med kollegaer som kan masse. Alle er nye når man bytter jobb, bare vær ærlig på at du ikke har jobbet med den typen pasienter og bruk litteraturen flittig. Bare ved å være i miljøet kommer du til å lære masse.

Hold deg i gang, men gjør det på et annet sted enn der du står alene med ansvaret! :-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy