Jump to content
Sykepleiediskusjon

Starte sykepleierstudiet etter endt ergoteraoiutdanning?


Silje9090

Recommended Posts

Hei!

Jeg er til våren ferdig utdannet ergoterapeut. Dette er et studie jeg har trivdes veldig godt med. Men det er ingen hemmelighet at det er ekstremt vanskelig å få seg jobb etter endt utdanning. Jeg vurderer derfor å starte på sykepleierstudiet til høsten, og lurer på noen ting.

Vil det være mulig for meg å kombinere ergoterapeut og sykepleier i arbeidslivet? Vil det være "attraktivt" i arbeidslivet med begge disse utdanningene, eller risikerer jeg bare å kaste bort hele ergoterapiutdanningen min? Jeg er inneforstått med at når jeg er sykepleier, så er jeg først å fremst det, men vil min kompetanse være relevant å bruke? Hvis jeg bestemmer meg for å gå sykepleierstudiet, vil jeg ta kurs innen ergoterapi under studietiden for å holde meg oppdatert.

 

Hva tror dere jeg børe gjøre? Bør jeg kaste meg på nytt studie, eller bør jeg heller prøve å søke jobber?

Ble litt langt og kronglete dette, men setter veldig stor pris på svar :)

Link to comment
Share on other sites

På mange arbeidsplasser vil du være svært attraktiv med begge utdanningene, det er det ingen tvil om. Om du bør kaste deg ut i et nytt studie må du selvsagt vurdere selv, både økonomisk og interessemessig. Evt. kan du jo forsøke å søke ergojobber, og så vurdere om du heller vil ta sykepleien senere. Du kan jo være heldig og få jobb. Men ja, du vil nok bli svært attraktiv med begge utdanningene ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy