Jump to content
Sykepleiediskusjon

Gå glipp av to uker i starten av skoleåret


Guest E.R.J

Recommended Posts

Guest E.R.J

Jeg har kommet inn på sykepleierstudiet, noe jeg ikke trodde jeg kom til å gjøre på grunn av for lite praksis (23/5 regelen). Men det jeg var så dum å gjøre var å bestille ferietur fra 4.-18 september. Har to barn og dette er dems sommerferie samt vi har lagt veldig mye penger i turen så det er i grunn uaktuelt å avlyse. Noen som har gått første året som vet om jeg går glipp av veldig mye så tidlig i skoleåret? Alt teoretisk kan jeg lese meg opp på selv, men hvor mye praktisk vil jeg gå glipp av..? Regner meg og håper virkelig ikke at det er praksis så tidlig på året!?

Link to comment
Share on other sites

Hei! Jeg var ferdig utdannet i 2012, så er sikkert relevant fortsatt. Vi hadde en uke med introduksjonspraksis i begynnelsen, tror det var 3. Uka på skolen. Bortsett fra det, kun teori første halvår. Men der jeg gikk var det en regel på at vi ikke kunne være borte mer enn 10% av hver modul. Tror dette gjaldt på de andre skolene i Oslo også. Med mindre det er andre regler på det der du skal gå, tror jeg dessverre du går over 10 % på 2 uker, de lengste modulene våre var vel på 10 uker..du må nok høre med skolen du har kommet inn på hvordan regelverket er, og om du evt kan få dispensasjon utover fraværskravet.

 

Skjønner at det er en kinkig situasjon, men hadde jeg vært deg, ville jeg rebooka turen til nå i sommer. Alle skoler jeg vet om har anatomi og fysiologi de første ukene, og å få med seg undervisningen er helt avgjørende for å få gode karakterer, da det er (etter min mening) det absolutt vanskeligste stoffet å lære på egenhånd. Er jo dumt å gå glipp av en utdanning på grunn av en to-ukers ferie..

 

Uansett, hør med skolen først du, kan jo hende undervisningen der er annerledes lagt opp! Masse lykke til :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy