Jump to content
Sykepleiediskusjon

pensum i naturvitenskapelige fag, Lovisenberg


Guest Nystudebt

Recommended Posts

Guest Nystudebt

Hei! Vi har fått beskjed om å kjøpe bøkene Frisk og Syk 1 og 2 som pensum i de naturvitenskapelige fagene. Disse bøkene er nye i år, og koster tilsaman 3000 kr. Tidligere studenter på. Lovisenberg har brukt en serie kalt Det friske mennesket, av samme forfatter (V.B Wyller) som består av tolv bøker. Det er veldig mange tidligere studenter som selger disse for en veldig billig pris, og jeg lurer på om de er like bra? En av forskjellene er at med den nyeste utgaven får man tilgang på et nettsted med tilleggsinfo og oppgaver til repetering... Jeg vil jo gjerne følge pensumet til fagplanen,, men synes det er dumt at man ikke kan kjøpe noe som helst brukt, alt må være nyeste utgaven! Har noen tidligere. Lovisenberg studenter erfaring med disse bøkene?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

LDH student her. Dette lurer jeg også på. Jeg har Frisk, men synes den er så tung...

Har bladd litt i Det friske mennesket bøkene og liker dem bedre selv om det er samme forfatter og dem virker ganske like. Liker også at stoffet er delt opp i flere bøker.

Vurderer å droppe Syk og gå for Det syke mennesket istedet. Jeg kan jo sende en mail til Marit og høre!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy