Jump to content
Sykepleiediskusjon

Lønn Haukeland


Guest Studenten

Recommended Posts

Guest Studenten

Hei,

Er 3.års student og har fått meg jobb på Haukeland. Dum som jeg var signerte jeg kontrakten der og da, uten å se over den i fred og ro hjemme. Jeg har fått en ass.stilling (15%), og lønnes som pleieass., med årslønn 273 000kr. Men jeg gjør jo alt det samme som en hjelpepl./helsefagarb., og mer faktisk (SIK og PVK f.eks.), og vet at flere på kullet mitt har fått helsefagarbeiderlønn som 3.års student. I tillegg erstatter jeg jo disse profesjonene når jeg tar ekstravakter. Ble så glad over å endelig kunne si opp jobben på sykehjemmet, at jeg glemte helt å bruke hodet for å forhandle litt. Er det dumt å gå til avd.spl og prøve seg nå i ettertid? Hva tjener/tjente dere andre på siste året?

Har også ved et par tilfeller erstattet sykepleiere ved sykdom, er det regler på dette? Synes det blir uansvarlig med så få sykepleiere på jobb at de kun blir stående med medisinene, mens vi andre som mangler erfaring og kunnskap er på gulvet og kanskje ikke plukker opp viktige endringer i pasienters tilstand. For ikke å snakke om hvor frustrerende det må være for sykepleierne at vi konstant må mase på dem om behovsmedisiner, mål (vi har mye sepsisovervåkning), osv..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy