Jump to content
Sykepleiediskusjon

Får ikke ekstravakter


Guest Lille

Recommended Posts

Jeg er sykepleierstudent - og begynner å tvile på om jeg egner meg som sykepleier og om jeg noen gang kommer til å få meg jobb...og tenker at det må være noe med meg som gjør at jeg ikke får ekstravakter der jeg har hatt praksis.. Jeg hører flere fra klassen som blir tilbud jobb der de har vært og ekstravakter og får beskjed om t dem må komme tilbake. Jeg har ikke opplevd noe v dette...ingen av de plassene jeg har vært på har hintet på at jeg må komme tilbake og jobbe hos dem eller tilbudt meg å jobbe der...jeg har til og med tilbudt meg selv å gå ekstra, men ikke fått respons eller fått beskjed om at dem ikke har behov for øyeblikket... Så får jeg høre fra dem som går ekstra at det er masse ledige vakter... Dette gjør at jeg blir veldig lei meg og jeg tviler veldig og har helt mistet troen på meg selv som sykepleier ... Jeg har bestått praksisene vi har hatt. Det er selvsagt ikke verdens undergang om jeg ikke skulle bli sykepleier , kanskje jeg rett og slett bare ikke passer til det... Noe sier meg at det ikke er tilfeldig at jeg ikke får ekstravakter . Det er ekstra kjedelig da jeg har fått høre t det ikke er noe problem for sykepleierstudenter å få jobbe ekstra eller få helgestilling og at jobbene nærmest blir kastet etter deg.. Er det noen som hr vært i lignende situasjon ?

Link to comment
Share on other sites

Hm.. Fikk du noen tilbakemelding underveis i praksis eller på sluttevalueringen som tilsier at du ikke er egnet?
Så lenge du besto så er du jo det :)

Skjønner godt at du lurer på hvorfor ikke du får vakter når du samtidig vet at det er flere ledige!
Jeg tror jeg hadde gått til avdelingsleder å spurt rett ut hva som er årsaken.
Kan jo være noe som ikke har noe med deg å gjøre, men hvis det er det så kan du jo ikke gjøre noe med det hvis du ikke vet hva det er...

Lykke til ihvertfall!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy