colibri Posted October 3, 2014 Report Share Posted October 3, 2014 Jeg sliter skikkelig med å lære meg alle navnene på skjelettet og musklene!! Det er jo utrolig mange navn vi skal huske, og hvor dem sitter hen? Noen som har tips til pugging? :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Spl.stud. Posted October 3, 2014 Report Share Posted October 3, 2014 Jeg lærte dette ved å skrive ut tegninger av skjelettet og musklene. Deretter skrev jeg alle musklene og beinene på lapper. Så var det bare å plassere lappene omkring på skjelettet til jeg hadde alle riktige. Det hjalp også å øve på hverandre, for eksempel 2 studenter. Den ene peker på seg selv og spør hva muskelen eller beinet heter, og den andre må svare. Vi tegnet også skjelettet og musklene på en tavle på grupperom. Vi brukte boken Menneskets anatomi og fysiologi. Arbeidsboken til denne har tegninger man kan kopiere opp og øve på! http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=2136349&rom=MP Mvh. Spl.stud. 2 år. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gjest Posted October 3, 2014 Report Share Posted October 3, 2014 I tillegg til pugging, pugging, pugging så hang jeg opp en plakat foran do hjemme På den var det bilder og navn på skjelettet, muskler og nervesystemet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.