Jump to content
Sykepleiediskusjon

stresset sykepleier


Guest sykepleieren

Recommended Posts

Guest sykepleieren

Hei! Jeg er en sykepleier som jobber i hjemmesykepleien. Det er ikke mange sykepleiere på min sone og det er en del ansvar og en del pas som trenger en del hjelp.

 

Vi fikk hjem en pas som hadde vært innlagt sykehus og operert for lårhalsbrudd 9 des. Denne pas er marevanisert og da pas kom hjem fredag var det veldig uklart hvilken marevandosering pas skulle stå på da INR verdien hadde svinget litt etter opr pga de hadde nullet ut noen dager og gradvis øket på.

 

Derfor tok jeg ny INR fre som var på 3,4 ringte fastlegen som skulle ringe tilbake noe han ikke gjorde. Derfor ringt ansvarsvakta legevakt om ettermiddag som mente vi ikke skulle gi marevan og måle ny inr neste dag.

 

I dag da jeg målte Inr mener jeg den var 2,9. Det var det jeg skrev på arket mitt og det var den verdien jeg sa til legevakt som mente jeg skulle gi 1 tabl i dag og 1 tabl i morgen og ny INR mandag. Men siden jeg stresser en del ble jeg plutslig usikker om det var 2,8 verdien var på selv om jeg skrev 2,9 på arke mitt.

Dette er en ekkel usikkerhet selv om jeg nok bør stole mer på meg selv.

 

Jeg tror kanskje jeg ble usikker pga at jeg leste i epikrise at hun hadde hatt INR på 2,8 på sykehus. Men den lille usikkerheten plager meg litt.

 

Bør jeg ta ny INR i morgen eller vente til mandag slik legen sier? Hvis jeg tar i morgen vil verdien mest sannsynlig ikke være det den var i dag uansett.

 

Hater denne usikkerheten min. Håper på svar:)

Link to comment
Share on other sites

Guest spl.stud.

Hva med å ta direkte kontakt med den ortopediske avdelingen pasienten var innlagt ved? Sykepleierene/legene der må kunne svare på marevan-dosen.

 

Mvh.

Spl.stud. 2. året.

Link to comment
Share on other sites

Guest sykepleieren