Jump to content
Sykepleiediskusjon

Fortvilt over jobb- og livssituasjon, vet ikke hva jeg skal gjøre...


Guest Sykepleier89

Recommended Posts

Guest Sykepleier89

Har en veldig vanskelig tid etter egen sykdom, sykdom i familie og samlivsbrudd på kort tid. Begynte i ny jobb akkurat når dette skjedde, og har allerede vært sykmeldt i flere uker. Gikk glipp av nyansattkurs og føler jeg ikke klarer å ta igjen det tapte, det er rett og slett for travelt. Begynt på igjen nå, men føler jobben er for utfordrende. Avdelingen er utrolig travel (sykehus), og jeg sliter med lite energi og en følelse av overveldethet. Løper beina av meg hver vakt, det er konstant underbemanning og overtall av pasienter. Begynte i jobben for å bevise overfor meg selv at jeg klarte å mestre en så utfordrende og travel jobb. Men med alt annet som har skjedd har jeg mistet motivasjonen og vil egentlig bare vekk derfra. Det er sjelden tid til å bli vist hvordan man utfører prosedyrer, det er ikke dobbeltkontroll av medisiner m.m. Jeg er redd for å gjøre noe feil (har allerede skrevet et avvik på meg selv ift.feil tidspunkt på medisinutdeling).

Har søkt på jobb som nattevakt på sykehjem, da det jo er færre vakter og jeg slipper unna stresset på sykehuset. Men er rådvill- føler jeg roter det slik til ved å være ansatt for en så kort periode, gå ut i sykmelding og alt det. Er fortvilt rett og slett. Føler det ser så dårlig ut på papiret, samtidig er jeg redd for knekke helt sammen av presset jeg føler jeg er under nå.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ly_ps

Var det du som skrev inn for ikke så lenge siden? At du følte du hadde valgt feil? Synes ikke du skal ha en jobb du ikke trives med. Du sier selv du bare vil vekk. Kanskje du skal prøve å finne deg en jobb som virker spennende og passe utfordrende? Høres også ut som om du er mye redd, og det er ingen god følelse som sykepleier. Prøv å senke skuldrene litt og ta en oppgave av gangen. Men du bør absolutt finne deg en jobb som du liker, hvis ikke er du nesten garantert sykemelding.

Link to comment
Share on other sites

Guest Sykepleier89

Var det du som skrev inn for ikke så lenge siden? At du følte du hadde valgt feil? Synes ikke du skal ha en jobb du ikke trives med. Du sier selv du bare vil vekk. Kanskje du skal prøve å finne deg en jobb som virker spennende og passe utfordrende? Høres også ut som om du er mye redd, og det er ingen god følelse som sykepleier. Prøv å senke skuldrene litt og ta en oppgave av gangen. Men du bør absolutt finne deg en jobb som du liker, hvis ikke er du nesten garantert sykemelding.

Det stemmer, takk for svar. Da jeg kom på jobb denne uka fikk jeg beskjed om at det har skjedd enda et avvik i mitt navn, og jeg fikk spørsmål om jeg ville melde avviket selv eller ikke. Jeg hadde gjort enda en "dum" feil. Har aldri hatt avvik før og nå har jeg et hver uke. Føler ikke det er forsvarlig… Rett etterpå fikk jeg spørsmål om å ha ansvaret for en student ved neste vakt. Er allerede reserveveileder på en annen student. Forsøkte å takke nei, men det kom ikke gjennom.

Og nå er jeg vel egentlig innstilt på at dette ikke fungerer for hverken meg eller avdelingen, og det gjør det ekstra tungt å være der. Klarer ikke gi av meg selv. Sover knapt før jeg skal på vakt, og om jeg sover drømmer jeg at jeg er på jobb. På vei hjem fra jobb begynte jeg bare å gråte. Går med en klump i halsen stort sett hele tiden. Jeg har bare en fridag denne uka, og det føles uoverkommelig. Huff, den som hadde visst hvordan dette skulle bli!

Link to comment
Share on other sites

Guest alphy

Høres ikke kjekt ut. Hvilke avvik er det snakk om? Mange har vel noen avvik på seg, men det spørs selvfølgelig hva det gjelder og hvor alvorlige de er. Det kan se ut som arbeidsplassen liker deg, hvis ikke har de vel ikke gitt deg en student? Kanskje du må være enda mer tydelig på dette, at du ikke ønsker det. Jeg jobba på et sykehjem en periode. Hadde hatt student i 3 mnd, og ble spurt igjen et halvår etterpå. Da følte jeg meg litt sliten og det var svært travelt på avdelingen. Hadde i tillegg en del ansvar. Sa derfor dette til sjefen, og en annen sykepleier fikk sudenten. Det er bra å kjenne til egne grenser.

 

Jeg tenker du enten må ta en prat med sjefen. Si opp stillingen og finn deg noe annet. Eller kanskje du kan gå til fastlegen og ta en prat? Kanskje du kan få delvis sykemelding. Høres ut som du har det tøft :/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest Hanne

Hei

Håper at ting no er betre .Om det enno ikkje er heilt greit og du er du medlem av nsf har dei eit eit tilbod om gratis rådgivningsamtaler på modum bad. ein kan bestilla halv dag eller heil dag. bur du eit stykke unna kan ein bestilla overnatting ,men den må ein betala sjølv. Mi erfaring er at det er nyttig og koma bort og få litt hjelp til og sortera litt tanker av nokon utanforståande. å arbeida i helsevesenet når ein sjølv har det vanskeleg er kjempetøft. Pass godt på deg sjølv.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy