Jump to content
Sykepleiediskusjon

Kan ikke jobbe turnus som nyutdannet - gi opp sykepleierstudier??


Guest Victoria_87

Recommended Posts

Guest Victoria_87

Hei!

 

Nå søker jeg råd, i fra dere som er erfarne sykepleiere og kanskje de av dere som har team leder ansvar. For jo mer jeg søker på stillinger som er utlyst til sykepleiere, jo mer ser det svart ut for meg å få jobb som nyutdannet.

 

Jeg fullfører denne våren første året på sykepleien. Et krevende år. Men samtidig går jeg inn i sommeren, med tilbud om fast liten stilling ved kirurgisk sengepost. Arbeid hver 3 helg. Og det er ordentlig oppmuntrende å tenke på at om to år er jeg ferdig utdannet.

 

Men - jeg lurer på om jeg må gi opp alt sammen. Jeg er alenemor med ett barn, i småbarnsalderen. Jeg har ikke så mye familie rundt meg, og har fått tilrette lagt sykehjems praksis med kun dagtid. Men jeg er så klar over at det er å sy puter under armene for meg. For skal jeg bli sykepleier, så får jeg nok ikke noe fast jobb - når jeg kun kan jobbe dagtid.

 

Så hvorfor bruke tid og penger på å ta en utdannelse, som ikke fører til fast jobb når jeg er ferdig? Er det ikke bedre å snu?

 

Poliklinikker - joda. Men de stillingene der er det få av. Og helst bør man ha erfaring i 2 år eller slikt.

 

Mitt spørsmål er: Kjenner dere noe til om man kan få tilrettelagt arbeidstid når man er alene? Eller finnes det noen master studier som man kan søke etter en endt bachelor i sykepleien (uten at det kreves 2 år i praksis)?? Noen i lignende situasjon.

 

Takk på forhånd

Link to comment
Share on other sites

Guest cathrine f

Heia!

 

Jeg har erfart at det er muligheter for å få tilpasset turnus, og ren dagtids jobbing også som nyutdannet. Men, det er ikke alltid like enkelt for de arbeidsplassene som har relativt lik/stor bemanning hele døgnet. Men jeg håper du hører litt rundt og finner ulike muligheter både i somatikken og psykiatrien som kan være av interesse. Noen andre som kanskje har konkrete erfaringer? Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Guest meg

Takk for tilbake mld. Min praksis veileder har fortalt om mange som hun viste om, som fikk tilrettelagt arbeidstid til dagtid. Hun mente at jeg laget større problem enn hva det er.

 

Jeg ser også at ved UIO fins det master man kan begynne på, etter en endt bachelor i sykepleie. De mastene er ikke erfarings basert.

 

Fortsetter på sykepleien, også blir veien til mens man går ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy