Jump to content
Sykepleiediskusjon

Praksis i 4 semester i nød.


Guest Hemmelig

Recommended Posts

Guest Hemmelig

Hei. Jeg er en mannlig sykepleier student som nå er ute i praksis i hjemmebasert omsorg i 4 semester.
Jeg har fått utdelt 1 daglig veileder, 1 hovedveileder og en lærer.

Jeg er nå på uke 6 av 10 og fått beskjed om muligens stryk med tanke på det skriftlige ved fagnotat.

jeg har også dystleksi som jeg har levert papirer på og fått høre at jeg derfor må vise meg bedre muntlig en skriftlig.

dagen jeg gikk med hovedveileder så spurte hun meg flere spørsmål om diagnoser til diverse pasienter og jeg svarte da på dette.

da fikk jeg beskjed om at dette var hjelpepleier nivå, og jeg spurte da hovedveileder om hva nå denne diagnosen var for noe. på alle spm hun spurte meg om svarte hun akkurat det samme som jeg sa til henne først.

Daglig veileder som jeg går med hver dag sier jeg er flink faglig og praktisk.

Under halvtidsevaluering fikk jeg beskjed om at praktisk var det ingenting og klage på, jeg hadde et klinisk blikk samt jeg så helhetlig sykepleie osv osv osv.

men fikk beskjed om ble jeg ikke bedre skriftlig så strøk jeg til og med etter jeg leverte papirer.
Daglig veileder synes dette høres tragisk ut da når han synes jeg er flink både skriftlig, faglig, muntlig og praktisk.

han prøvde og dra dette opp med hovedveileder og lærer men blei fort avstemt og fikk frekke tilbakemeldinger.

noen erfaringer, råd noen vil komme med om hvordan man skriver ett godt fagnotat?
jeg med dystleksi har vanskligheter med og formulere meg skriftlig.

noen som evnt kan sende ett urgammelt notat og vise hvordan man skriver dette godt?
når jeg spør lærer om hjelp så får jeg bare beskjed om at dette burde jeg kunne.

 

Håper på svar, tips, råd.
Hilsen fortvilet student.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy