Jump to content
Sykepleiediskusjon

Jobb ved siden av studiet


astridspl

Recommended Posts

Hei :)

 

Da dere var studenter, eller for dere som er studenter nå, hadde dere jobb ved siden av studiet? Hva slags jobb hadde/har du? :)

 

Jeg har dessverre holdt på lenge med utdannelsen min, men likevel fått mye erfaring :) Jeg har jobbet på medisinsk avdeling, på omsorgsboliger og langtidsavdelinger.

 

Jeg er nødt til å jobbe ved siden av skolen pga. økonomi.. 2.året på skolen er mer krevende med praksisperioder og jeg begynner å lure på om det er lurt å ha så mye praksis og jobb ved siden av? Det er mange fordeler med å jobbe ved siden av, men jeg føler at jeg ønsker å jobbe med noe annet ved siden av skolen.. Feks. apotek eller matbutikk. Det kan virke negativt for mange, men jeg syns det blir tungt og mye på en gang..

 

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men håper noen kan dere erfaringer/meninger.. Hadde du en jobb innenfor helsesektoren da du var student eller drev du med noe helt annet? :)

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Guest gjest

Jeg er student (deltid) og jobber i tillegg.
Jobber som ringevikar litt forskjellige steder: to forskjellige sykehjem, hjemmesykepleie, sykehus og av og til i barnehage.
Jobber mest innenfor helsesektoren i tillegg. Det syns jeg er veldig fint! Jeg får brukt det jeg lærer underveis i studiet og får mye verdifull erfaring.
I perioder med praksis kan det bli litt mye. Forrige praksisperiode som var på 8 uker, hadde jeg kun tre dager fri tilsammen. Enten var det praksis eller jobb.
Da var det deilig med noen vakter i barnehagen for å få et lite avbrekk på en måte :)
Men sånn utenom praksis liker jeg helt klart best å være jobbe innenfor helse.
Føler det er veldig nyttig i forhold til studiet også, en stor fordel å høste erfaringer relatert til studiet gjennom jobb.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy